واقعیت یا تخیل؟ ربات آدم نما کارگر ساختمانی می گردد ، عکس

به گزارش سهندبلاگ، زومیت نوشت: بوستون داینامیکس با انشار ویدیو جدیدی از ربات دوپای اطلس نشان داد در آینده می توان از آن برای انجام کارهای ساختمانی درکنار کارگران استفاده کرد.

واقعیت یا تخیل؟ ربات آدم نما کارگر ساختمانی می گردد ، عکس

بوستون داینامیکس با اشتراک گذاری ویدیویی نو، نمونه ای از ربات اطلس خود را به نمایش گذاشت که می تواند در ناحیه ساختمان سازی شبیه سازی شده، تخته ها و کیسه های ابزار را جابه جا کند. اسکات کویندرزما سرپرست تیم اطلس، شرح داد که این ویدیو برای انتقال نتایج تحقیقاتی که انجام می دهند منتشر شده است. مثل همواره باید توجه داشته باشید که ویدیو به دقت برنامه ریزی و ساختاربندی شده است و سقوط ها و اشتباهات آن احتمالاً ویرایش شده اند. اما همان طور که کویندرزما اشاره می نماید بازهم پیشرفتی مهم به شمار میرود.

کویندرزما می گوید: ما فقط به این فکر نمی کنیم که چگونه ربات ها را به صورت پویا در محیط حرکت دهیم؛ مانند آنچه در پارکور و پایکوبی رباتیک انجام دادیم. اکنون ما به این فکر می کنیم که ربات چگونه می تواند اشیا را در محیط خود درک نموده و با آن ها تعامل برقرار کند.

بوستون داینامیکس تنها دو ربات دارد (Spot و Stretch) که آن ها را می فروشد. Strech یک ماشین چرخ دار با بازوی بزرگ است که برای جابه جایی جعبه ها در انبارها طراحی شده است درحالی که Spot ربات چهارپایی است که بیشتر برای انجام وظایف و نظارت، بازرسی و بعلاوه به عنوان دوربین مدار بسته از راه دور یا نقشه برداری از سایت های ساخت وساز و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال، همان طور که کویندرزما در ویدیوی شرح می دهد، نسل کنونی اطلس دوپای آن می تواند انواع کارهایی را که ربات های دیگر قادر به انجام آن نیستند، انجام دهد.

به نوشته ورج، ربات هایی مثل اطلس درحال حاضر در هیچ کجای دنیا مورداستفاده قرار نمی گیرند زیرا قیمت بالایی دارند و فعلاً استفاده از آن ها نسبت به نیروی کار انسانی ارزان نیست. اما این شرایط با بهبود سخت افزارها و نرم افزارها می تواند تغییر کند. مهم تر از همه این که ایلان ماسک هم توجه ویژه ای به حوزه ربات ها نشان داده است و میخواهد محصولی به نام Optimus را عرضه کند. ماسک ادعا می نماید این ربات دوپا در کارخانه های تسلا کار خواهد نمود.

بن استفنز، سرپرست واحد کنترل ربات اطلس در پستی وبلاگی بیان کرد هنوز با ربات های دوپا که بتوانند به طور قابل اطمینان در کنار انسان کار نمایند فاصله زیادی داریم. او بعلاوه اظهارداشت تعامل ربات ها با اجسام یک مقوله پیچیده است و کارهای زیادی وجود دارد که در این زمینه باید انجام گردد. به هرصورت نمونه های کنونی این محصولات، دیدگاهی کلی در خصوص آینده صنعت رباتیک به ما ارائه می دهند.

هنگام آنالیز بیانیه های تبلیغاتی بوستون داینامیکس مهم است به مواردی که به آن ها اشاره ای نمی گردد توجه داشته باشیم. درواقع این شرکت محصول نوی را معرفی ننموده و هیچ صحبتی درمورد فروش آن ارائه نداده است. علاوه براین نمی دانیم که این ربات ها چه زمانی می توانند در کارخانه ها و درکنار انسان ها کار نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18649

به "واقعیت یا تخیل؟ ربات آدم نما کارگر ساختمانی می گردد ، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "واقعیت یا تخیل؟ ربات آدم نما کارگر ساختمانی می گردد ، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت یا تخیل؟ ربات آدم نما کارگر ساختمانی می گردد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید