معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند، پلی به سمت علم و دانش

به گزارش سهندبلاگ، نیوزیلند یک سرزمین کاملا جزیره ای است که متشکل شده از بیشمار جزیره کوچک و بزرگ می باشد. در تمام جهان کشور نیوزیلند را به طبیعت بکر و اوضاع رفاهی مطلوب حاکم در زندگی مردمش می شناسند ولی ما قصد داریم در این مطلب معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند را نیز به شما معرفی کنیم تا از این پس هر وقت که نام نیوزیلند به گوشتان خورد، بدانید از چه کشور معتبری در زمینه های علمی و آموزشی در جهان صحبت می گردد! پس در ادامه مطلب معتبرترین دانشگاه های نیوزیلند مثل همواره با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا شما را با تعدادی از مهمترین دانشگاه های نیوزیلند آشنا نماییم.

معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند، پلی به سمت علم و دانش

دانشگاه وایکاتو، University of Waikato

وایکاتو نام یکی از معتبرترین دانشگاه های نیوزیلند می باشد. این دانشگاه در سال 1964 میلادی پایه گذاری شده و طبق آخرین آمار گرفته شده از تعداد دانشجویان و کارمندان آن باید گفت در حال حاضر بالغ بر 9 هزار دانشجوی دختر و پسر و بعلاوه نزدیک به 1600 نفر کارمند در این کالج معتبر جهانی در حال فعالیت می باشند. دانشگاه وایکاتو در میان مهمترین دانشگاه های نیوزیلند سهم عمده ای از پیشرفت و البته معروفیت زیاد خود در جهان فعلی را مدیون فعالیت های بنیادی و اساسی دانشکده های علوم کامپوتری و مدریتی خود است که سبب جلب نگاه بسیاری از جمعیت دانشجویی جهان از قدیم تا به امروز شده است! بعلاوه این پایگاه تراز اول علمی همواره در جذب دانشجویان خارجی نیز پیروز کار نموده و طبق همان آماری که در قسمت قبل به آن اشاره نمودیم در حال حاضر حدودا 2 هزار نفر از جمعیت دانشجویی دانشگاه وایکاتو را محصلان خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی شامل می شوند. جالب است بدانید طبق استانداردهای فراوری مقالات علمی و تعداد انتشار این مقالات در سال، این دانشگاه گرچه به نسبت خیلی دیگر از دانشگاه های نیوزیلند و حتی اروپایی از تعداد دانشجوی کمتری برخوردار است اما همواره بیشترین سود را از قبل گردآوری و انتشار مطالب علمی و مدیریتی خود به دست آورده که به نوبه خود واقعا قابل توجه می باشد. پردیس های کالج وایکاتو در بین معتبرترین دانشگاه های نیوزیلند عبارتند از: پردیس مدیریت وایکاتو، پردیس ریاضیات، پردیس علوم و مهندسی، پردیس آموزش، پردیس هنر و علوم اجتماعی و پردیس مطالعات مائوری که البته در صورت تمایل به مطالعه هر کدام از این پردیس ها می توانید به نشانی اینترنتی دانشگاه وایکاتو مراجعه نمایید. در خاتمه نیز شاید خالی از لطف نباشد که به آمار و ارقام اطلاعات این دانشگاه در بین مهمترین دانشگاه های نیوزیلند که در سال 2017 بدست آمده و منبع انتشار آن هم مجله معتبر تایم می باشد، بپردازیم.

-نسبت جمعیت دانشجویی به اساتید دانشگاهی: 16.8 درصد

-نسبت دانشجویان پسر به دانشجویان دختر: 57 به 43

-درصد حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه: 26 درصد

-رتبه دانشگاه: متغیر میان 500 تا 401

دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون، University of Victoria in Wellington

دانشگاه ویکتوریا در سال 1897 میلادی در تاریخی منطبق با سالگرد جشن الماس ملکه ویکتوریا تاسیس شد که البته دستور ساخت آن را مجلس وقت نیوزیلند صادر نموده بود. این دانشگاه که از همان ابتدا نام ویکتوریا را بر خود گرفته در سال 1962 میلادی توانست با عنوان گیری ولینگتون کاملا مستقل از سلیقه های حکومتی گردد و راهی نو را به روی خود باز نماید. کالج ویکتوریا ولینگتون در بین معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند در حال حاضر نزدیک به 17 هزار دانشجو دارد و در بین تمامی دانشگاه های کشور نیوزیلند نیز در بخش تحقیقات، رتبه چهارم را در اختیار دارد. جالب است بدانید تعداد کل کتاب ها و نوشت افزارهای کتابخانه این مرکز علمی در بین مهمترین دانشگاه های نیوزیلند قدمتی در حدود 1 میلیون جلد تخمین زده شده و با پیشرفت تکنولوژی و فناوری نیز شمار کتاب های الکترونیکی این مرکز علمی از مرز 700 هزار نسخه عبور نموده است! پردیس های کالج ویکتوریا عبارتند از: پردیس آموزش، پردیس معماری و طراحی، پردیس مهندسی، پردیس بازرگانی و مدیریت، پردیس علوم اجتماعی و انسانی، پردیس حقوق، پردیس علوم و پردیس تحقیقات می باشد که بدیهی است علاقمندان به این دانشگاه و پردیس های رشته های مختلف آن در بین معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند می توانند به سایت دانشگاه ویکتوریا ولینگتون مراجعه کنند و اما آمار منتشر شده در مورد اطلاعات دانشگاه ویکتوریا در بین مهمترین دانشگاه های نیوزیلند در سال 2017 میلادی از مجله تایم شامل:

-نسبت جمعیت دانشجویی به اساتید دانشگاهی: 21 درصد

-نسبت دانشجویان پسر به دانشجویان دختر: 55 به 45

-درصد حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه: 21 درصد

-رتبه دانشگاه: متغیر میان 400 تا 351

دانشگاه مسی، University of Massey

مسی یکی از چهار دانشگاه ممتاز نیوزیلند می باشد که در رده بندی جهانی و قابل اعتبار تایمز همواره از رتبه های زیر 200 برخوردار بوده است! این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از 18 هزار دانشجو و بعلاوه 3 هزار کارمند می باشد و دارای بزرگترین کالج تجاری کشور نیوزیلند نیز محسوب می گردد. دانشگاه مسی در کنار تمام پردیس های خود، در شهرهای مختلفی از از نیوزیلند همانند پالمرزتون، ولینگتون و اوکند نیز دارای پردیس های دانشجویی می باشد و تنها کالج نیوزیلند در بین معتبرترین دانشگاه های نیوزیلند نیز به شمار میرود که به تدریس رشته های دامپزشکی و هوافضا پرداخته است! پردیس های کالج مسی شامل پردیس آموزش و پرورش، پردیس هنرهای زیبا، پردیس تجارت و بازرگانی، پردیس علوم پایه و پردیس جامعه شناسی و علوم اجتماعی می گردد که قطعا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه و اطلاعات پیرامون آن می بایست به سایت اینترنتی آن مراجعه فرمایید. آمار این دانشگاه در بین معتبرترین دانشگاه های نیوزیلند به توضیح زیر می باشد:

-نسبت جمعیت دانشجویی به اساتید دانشگاهی: 16.1 درصد

-نسبت دانشجویان پسر به دانشجویان دختر: 61 به 39

-درصد حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه: 29 درصد

-رتبه دانشگاه: متغیر میان 500 تا 401

دانشگاه لینکلن، University of Lincoln

دانشگاه لینکلن از نظر قدمت و تاریخچه، سومین دانشگاه قدیمی نیوزیلند به شمار میرود که در ابتدای تاسیس خود یعنی سال 1878 میلادی به عنوان دانشکده کشاورزی تاسیس شد و در همان سال نخست تاسیس خود نیز به دانشکده کنتربری پیسوت و دو سال بعد نیز یعنی در سال 1880 میلادی شروع به جذب و ثبت نام دانشجویان نمود. با گذشت زمان کالج لینکلن به صورت کاملا تدریجی رشد کرد و بالاخره در سال 1896 میلادی از دانشکده کنتربری جدا شد و به عنولن دانشکده کشاورزی کنتربری با کادر مدیریتی و اساتیدی کاملا مجرب همانند دانشگاه مستقل به کار خود ادامه داد و در نهایت در سال 1961 میلادی با تغییر نام مسیر تازه دیگری را برای رسیدن به دستاوردهای مهم علمی و عملی خود انتخاب کرد. جالب است بدانید پیوند عجیب و غریب کنتربری و لینکلن در سال 1990 برای همواره از هم گسست و این گسستگی شاید یکی از مهمترین عوامل رشد و پیشرفت های بعدی این کالج علمی در کشور نیوزیلند در بین مهمترین دانشگاه های نیوزیلند شد. پردیس های سومین کالج قدیمی نیوزیلند عبارتند از پردیس تجارت و بازرگانی، پردیس کشاورزی، پردیس مدیریت، حقوق و بازاریابی، پردیس محیط زیست، پردیس حسابداری، اقتصاد و دارایی، پردیس معماری، پردیس علوم کامپیوتر و پردیس علوم اجتماعی، گردشگری و ورزش می باشد که علاقمندان با مراجعه به سایت دانشگاه لینکولن می توانند اطلاعات کافی و مورد نظر خود را در مورد بخش های مختلف این کالج معتبر جهانی بدست آورند. حال بهتر است همانند سایر کالج ها و دانشگاه های نامبرده شده در این مطلب نگاهی هم به آمار و اطلاعات بدست آمده در سال 2017 از دانشگاه لینکولن بیاندازیم که به وسیله مجله مشهور تایم در قسمت رده بندی دانشگاهی این مجله منتشر شده است.

-نسبت جمعیت دانشجویی به اساتید دانشگاهی: 14 درصد

-نسبت دانشجویان پسر به دانشجویان دختر: 57 به 43

-درصد حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه: 23 درصد

-رتبه دانشگاه: متغیر میان 500 تا 401

دانشگاه کنتربری، University of Canterbury

کنتربری یکی دیگر از معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند است که در سال 1873 میلادی تاسیس شد و در آن زمان تنها یکی از 2 دانشگاه ایجاد شده در نیوزیلند به حساب می آمد. این دانشگاه در بزرگترین شهر نیوزیلند جنوبی یعنی شهر کریست چرچ نهاده شده و منوط به دلایل زیادی از جمله جو دانشگاهی پرتلاطم، استفاده از متدها و روش های نوین آموزشی و بعلاوه معاشرت و زندگی کردن با سایر دانشجویان دیگر ملت ها سبب گشته تا یکی از یکی از پرطرفدارترین مراکز علمی جهان با جمعیت دانشجویی حدودا 12 هزار نفری خود به حساب بیاید. کنتربری در ابتدا از یک ساختمان سنگی در بخش مرکزی شهر برخوردار بود و به تقلید از دو کالج قدیمی جهان یعنی آکسفورد و کمبریج اداره می شد منتها با این تفاوت که در دانشگاه کنتربری تنها دانشجویان زن اجازه ثبت نام داشتند! از جمله دانشجویان این کالج می توان به هلن کنون (Helen Cannon) نخستین زن بریتانیایی که پیروز به اخذ مدرک فارغ التحصیلی از کنتربری شد و بعلاوه ارنست رادرفورد (Ernest Rutherford) پژوهشگر و فیزیکدان مشهور هسته اشاره نمود که از مشهورترین دانشجویان فارغ التحصیل شده از دانشگاه کنتربری به حساب می آیند. پردیس های کالج کنتربری عبارتند از: پردیس هنرهای زیبا، پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس بازرگانی و اقتصاد، پردیس حقوق و پردیس آموزش که البته برای شناخت و آشنایی بیشتر با هر کدام از این پردیس ها، اطلاعات مغتنمی بر روی سایت دانشگاه کنتربری نهاده شده است. اطلاعاتی از این کالج قدمتی نیوزیلند به وسیله مجله تایم منتشر شده و مربوط است به سال 2017 میلادی می باشد.

-نسبت جمعیت دانشجویی به اساتید دانشگاهی: 16.4 درصد

-نسبت دانشجویان پسر به دانشجویان دختر: 50 به 50

-درصد حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه: 20 درصد

-رتبه دانشگاه: متغیر میان 400 تا 351

دانشگاه اوتاگو، University of Otago

اوتاگو از معتبرترین دانشگاه های نیوزیلند محسوب می گردد که با دستور مستقیم شورای استان اوتاگو در سال 1869 میلادی تاسیس شده است. این کالج در بین مهمترین دانشگاه های نیوزیلند از مساحت بسیار زیادی برخوردار است که البته بدون تعارف باید بگوییم همه مساحت آن وقفی بوده و تمام 100 هزار هکتاری که به محیط این دانشگاه و پردیس های پیرامون آن اختصاص یافته، از موقوفات مردمی می باشد. دانشگاه اوتاگو در اولین سال آموزشی خود یعنی سال 1871 تنها با سه استاد آن هم در زمینه های ریاضیات و فلسفه طبیعی، اقتصاد سیاسی و پوشش مباحث فلسفه اخلاقی و بعلاوه زبان و ادبیات انگلیسی در کنار آموزش مطالعات کلاسیک کار خود را شروع کرد ولی این خاتمه کار این دانشگاه قدمتی نیوزیلندی نبود! به علت افزایش موقوفات مردمی و اختصاص دادن سهم زیادی از اموال مردم به دانشگاه اوتاگو برای پیشرفت و گسترده تر کردن آن، خیلی زیاد اوتاگو در مسیر رشد و ترقی نهاده شد. یک سال بعد دانشگاه اوتاگو از این رو به آن رو شد و توانست برنامه های آموزشی مدون و مجذوب کننده تری را برای جمعیت دانشجویی نیوزیلند فراهم کند. مثلا در سال 1872 آموزش دوره های معدن کاری را شروع کردند و در همین سال یک استاد برجسته در زمینه آموزش علوم طبیعی را نیز به خدمت گرفتند! در سال 1873 رشته حقوق را نیز وارد چارت درسی خود کردند و در سال 1875 هم به سراغ آموزش دوره های پزشکی رفتند و سه سال بعد نیز یعنی در سال 1878 با توجه به افزایش میل دانشجویان این دانشگاه به دوره های معدن کاری، دانشکده مخصوص معدن را احداث نمودند. بد نیست بدانید پردیس های این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه های نیوزیلند از پراکندگی مطلوبی در بین شهرهای مختلف این کشور جزیره ای برخوردار است. البته یادتان باشد که اصلی ترین پردیس دانشگاه اوتاگو در شهر داندین واقع شده است. به عنوان مثال پردیس علوم بهداشت و درمان اوتاگو را هم در شهر کریست چرچ می توان یافت و هم در مرکز نیوزیلند یعنی شهر ولینگتون که اولی در سال 1972 ساخته شده و دومی در سال 1977 تاسیس شده است یا مثلا پردیس آموزش و فناوری که در شهر اوکلند واقع شده است. بعلاوه بالاخره در اول ماه ژانویه سال 2007 نیز دانشکده آموزشی داندین به دانشگاه اوتاگو پیوست و از ترکیب این دو یک پردیس نو در شهر اینورکارگیل بوجود آمد. البته ناگقته نماند که اوتاگو از پردیس های دیگری همانند پردیس علوم پایه، پردیس تجارت بازرگانی و پردیس علوم اجتماعی نیز برخوردار می باشد که علاقمندان می توانند در صورت تمایل با آشنایی بیشتر با دانشگاه اوتاگو و سایر پردیس های آن به نشانی اینترنتی این کالج قدیمی و معتبر نیوزیلندی مراجعه کنند. اکنون توجه شما را به بخشی از اطلاعات منتشر شده از مجله تایم که در سال 2017 در مورد دانشگاه اوتاگو در بین معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند بدست آمده، جلب می نماییم.

-نسبت جمعیت دانشجویی به اساتید دانشگاهی: 20.2 درصد

-نسبت دانشجویان پسر به دانشجویان دختر: 57 به 43

-درصد حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه: 20 درصد

-رتبه دانشگاه: متغیر میان 250 تا 201

دانشگاه اوکلند، University of Auckland

اوکلند پرجمعیت ترین و شلوغ ترین شهر نیوزیلند می باشد که در سال 1883 میلادی از دانشگاهی با نام مشابه به خود برخوردار شد. کالج اوکلند قطع به یقین قدیمی ترین دانشگاه این کشور نیست اما بی تردید پرچم دار دانشگاه ها و کالج های علمی نیوزیلند در کل جهان می باشد. این مرکز بزرگ آموزشی تنها دانشگاه نیوزیلند در انجمن های Universitas 21 و حاشیه اقیانوس آرام به شمار میرود و بعلاوه تک دانشگاه نیوزیلندی ها در کنسرسیوم بین المللی دانشگاه های تحقیقاتی LED می باشد. کالج اوکلند هم از نظر جذب و تحصیل دانشجویان خارجی در جایگاه حائز اهمیت واقع شده است و هم از نظر جمعیت دانشجویی بالای و پویای خود در کل نیوزیلند بر سر زبان ها افتاده است! طبق آمار بالغ بر 30 هزار دانشجوی اکنون در حال تحصیل در دانشگاه اوکلند می باشند که البته نزدیک به 4 هزارتا از این تعداد دانشجو خارجی هستند و از 93 کشور مختلف جهانی واردِ این دانشگاه معتبر کشور نیوزیلند شده اند. جالب است بدانید هر سال حدودا 10 هزار نفر از جمعیت دانشجویان این کالج علمی در رشته های مختلفی فارغ التحصیل می شوند و جای خود را به ورودی های نو سال بعد می دهند و نکته جالب تر از آمار ورودی و خروجی های پیروز دانشگاه، سیستم چرخش 360 درجه ای دانشگاهی این کالج می باشد که طبق آن هر کدام از دانشجویان دانشگاه اوکلند می توانند یک و یا دو ترم تحصیلی خود را در سایر دانشگاه های مختلف جهان که با این مرکز آموزشی هم پیمان شده را بگذراند که تعدادشان اصلا هم کم نیست! فارغ از همه امکانات و آپشن های مجذوب کننده تحصیل کردن در بزرگترین دانشگاه نیوزیلند باید به این رتبه علمی این کالج هم اشاره کنیم که از دید مجله جهانی تایمز لااقل در یک دهه اخیر همواره جزئی از 200 دانشگاه برتر جهان بوده و از نظر رتبه بندی دانشگاه های مختلف جهانی QS و بعلاوه شانگهای هم همواره بالاتر از سایر دانشگاه ها و کالج های مختلف نیوزیلند قرار داشته است! گفتنی است اصلی ترین پردیس این دانشگاه در مرکز شهر اوکلند واقع شده است و از چهار پردیس فوق تخصصی نیز این دانشگاه بهره می برد. پردیس های دانشگاه بزرگ اوکلند نیز عبارتند از: پردیس اقتصاد و تجارت، پردیس هنر، پردیس مهندسی، پردیس حقوق، پردیس علوم بهداشت و پزشکی، پردیس الهیات، پردیس علوم پایه و پردیس آموزش و پرورش. اطلاعاتی مغتنم در مورد این کالج علمی معتبر جهانی در بین معتبرترین دانشگاه های نیوزیلند که به وسیله مجله تایم منتشر شده به توضیح زیر می باشد:

-نسبت جمعیت دانشجویی به اساتید دانشگاهی: 18.9 درصد

-نسبت دانشجویان پسر به دانشجویان دختر: 54 به 46

-درصد حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه: 29 درصد

-رتبه دانشگاه: 165

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18598

به "معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند، پلی به سمت علم و دانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین دانشگاه های نیوزیلند، پلی به سمت علم و دانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید