والورده، شاگردی تنبل در مکتب بازی مالکانه بارسلونا

به گزارش سهندبلاگ، سبک بازی بارسلونا با راهنمایی ارنستو والورده را شاید بتوان به شیوه های مختلف توصیف کرد اما قطعاً نمی توان آن را موازی با فلسفه معروف آبی و اناری ها دانست.

والورده، شاگردی تنبل در مکتب بازی مالکانه بارسلونا

به گزارش خبرنگاران، ارنستو والورده با همه عناوینی که در سه فصل حضورش روی نیمکت بارسلونا کسب نموده است، هنوز هم نزد خیلی از طرفداران این تیم مربی محبوبی نیست. حداقل وقتی که محبوبیت او را با سرمربیان سابق بارسلونا طی یک دهه اخیر مقایسه کنیم، با قاطعیت می توان گفت که او جزو محبوب ترین مربیان تاریخ معاصر باشگاه هم نیست چه برسد به مربیان نسل های قبل تر از آن. اما چرا مردی که خودش در این تیم بازی نموده و دو سال پیاپی توانسته آبی و اناری ها را قهرمان لالیگا کند، نتوانسته قلب طرفداران را تسخیر کند.

شاید اولین و ساده ترین جوابی که به ذهن می رسد، ناکامی های عجیب و غیرمنتظره بارسلونا طی دو فصل گذشته برای فتح لیگ قهرمانان اروپا باشد. در اینکه طولانی شدن انتظار طرفداران برای تماشای دوباره قهرمانی تیمش شان در اروپا دلیلی مهم برای نارضایتی آنها بوده شکی نیست اما برای محبوب نبودن والورده دلیل دیگری هم هست که اگر مهمتر از ناکامی در لیگ قهرمانان نباشد، کم اهمیت تر از آن نیست.

بارسلونا تیمی است که از دیرباز به استاد ارائه بازی مالکانه معروف بوده، سبکی از بازی که خیلی ها یوهان کرایف فقید را بدعت گذار آن می دانند و اوج آن را در دوران مربیگری پپ گواردیولا در بارسلونا شاهد بودیم. جانشینان گواردیولا در بارسلونا هم کم و بیش توانستند راه او را ادامه دهند، حتی تاتا مارتینویی که سال 2014 در کورس قهرمانی لالیگا مغلوب اتلتیکومادرید شد پیروی همین فلسفه بود و اصلاً دلیلی که بارسایی ها او را به عنوان جانشین تیتو ویلانووای فقید انتخاب کردند هم همین بود.

شنبه شب اما بارسلونا به سنتی دیرینه پشت کرد. این تیم نه تنها در کسب پیروزی ناکام بود و به تساوی 2-2 رضایت داد بلکه در تملک توپ هم بازنده بود. حریف اما تیمی قدرتمند و معروف به تملک توپ نبود. حریف شاگردان ارنستو والورده رئال سوسیه داد بود که حتی در جمع 4 تیم بالای جدول لالیگا هم جایی ندارد. بارسلونا در این بازی خارج از خانه تنها 46.58 درصد از زمان بازی تملک توپ داشت. این اما یک اتفاق بی سابقه نبود چون در دوران مربیگری والورده هشت بار دیگر هم پیش آمده بود که بارسلونا تملک توپی کمتر از 50 درصد داشته باشد. این بار اما عذر و بهانه ای مانند نبود لیونل مسی یا تشریفاتی بودن بازی هم در کار نبود. در حالی که تیم تحت راهنمایی والورده 9 بار کمتر از حریفش تملک توش داشته، هرگز پیش نیامده بود که مربیان قبل از او به این تعداد، تملک توپی کمتر از 50 درصد داشته باشند.

لوئیس انریکه در 181 باری که روی نیمکت بارسلونا نشست، تنها 6 بار شاهد آن بود که درصد تملک توپ شاگردانش از حریف کمتر شد. در یک فصل مربیگری تاتا مارتینو که شامل 59 بازی می شد، فقط یک بار پایین تر از حریف بود و در 247 بازی آبی و اناری ها با پپ گواردیولا هم تنها یک بار این اتفاق رخ داد.

فهرست بازی های بارسلونا با راهنمایی والورده که در آنها کمتر از 50 درصد تملک توپ داشته است:

1- چهاردهم دسامبر 2019، تساوی 2-2 مقابل سوسیه داد در لالیگا - تملک توپ: 46.58 درصد

2- بیست و هفتم نوامبر 2019، پیروزی 3 بر یک مقابل بوروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان - تملک توپ: 46.11 درصد

3- یکم می 2019، پیروزی 3 بر صفر مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان - تملک توپ: 47.5 درصد

4- بیستم آوریل 2019، پیروزی 2 بر یک مقابل سوسیه داد در لالیگا - تملک توپ: 49.72 درصد

5- هفدهم مارس 2019، پیروزی 4 بر یک مقابل بتیس در لالیگا - تملک توپ: 44 درصد

6- یازدهم دسامبر 2018، تساوی یک - یک مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان - تملک توپ: 48.81 درصد

7- چهارم ژانویه 2018، تساوی یک - یک سلتاویگو در جام حذفی اسپانیا - تملک توپ: 46.21 درصد

8- یکم اکتبر سال 2017، پیروزی 3 بر لاس پالماس در لالیگا - تملک توپ: 48.04 درصد

9- شانزدهم آگوست سال 2017، شکست 2 بر صفر مقابل رئال مادرید در سوپرجام اسپانیا - تملک توپ: 46.67 درصد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5917

به "والورده، شاگردی تنبل در مکتب بازی مالکانه بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والورده، شاگردی تنبل در مکتب بازی مالکانه بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید