وزیر امور خارجه روسیه وارد تاشکند شد

به گزارش سهندبلاگ، وزیر امور خارجه روسیه در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور وارد شهر تاشکند پایتخت ازبکستان شد.

وزیر امور خارجه روسیه وارد تاشکند شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور وارد شهر تاشکند پایتخت ازبکستان شد.

وزیر امور خارجه روسیه در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال الهام نعمت اف معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان، ولادیمیر تیوردن اف سفیر روسیه در تاشکند و دیگر مقامات بلندپایه این کشور قرار گرفت.

لاوروف در چارچوب این سفر با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان و عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه این کشور دیدار می کند.

برنامه ریزی می شود در قالب این دیدارها طرفین مسایل همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و فرهنگی را بررسی کنند.

بر اساس این گزارش، دو طرف به اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 18 اکتبر سال 2018 میلادی به ازبکستان و همچنین تمهیدات لازم برای مراسم های برنامه ریزی شده در سال 2020 میلادی در سطوح عالی توجه خاصی دارند.

لاوروف در چارچوب سفر خود به ازبکستان همچنین در جمع دانشجویان شعبه دانشگاه دولتی ارتباطات بین المللی مسکو سخنرانی می کند.

همچنین برنامه ریزی می شود برنامه همکاری های متقابل بین وزارتخانه های امور خارجه 2 کشور برای سال های 2020 و 2021 میلادی امضا شود.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می باشد.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با صد درصد سرمایه گذاری های سرمایه گذاران روسیه فعالیت می کنند. در ازبکستان کنندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه گذاری های سرمایه گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در 10 ماه سال 2018 میلادی در سطح 3 میلیارد و 500 میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 26.3 درصد بیشتر می باشد.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6447

به "وزیر امور خارجه روسیه وارد تاشکند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه روسیه وارد تاشکند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید