پاسخ به دلیل بی اطلاعی کمیته المپیک از مجوز فعالیت فدراسیون ها

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا تا به امروز مجوز فعالیت برای 20 رشته ورزشی را صادر نموده تا تمرینات، مسابقات باشگاهی یا اردوی ملی خود را از سربگیرند.

پاسخ به دلیل بی اطلاعی کمیته المپیک از مجوز فعالیت فدراسیون ها

کمیته ملی المپیک اما به صورت رسمی در جریان هیچ یک از این مجوزها قرار نگرفته چراکه رونوشت مکاتبات نهایی مبنی بر اعلام مجوز فعالیت در هر رشته در اختیار این کمیته قرار نگرفته است. این در حالی است که پیگیری برنامه های بسیاری از فدراسیون ها نیازمند حضور ورزشکاران و مربیان آنها در آموزشگاه ملی المپیک است، نهادی که زیر مجموع کمیته ملی المپیک به حساب می آید و استفاده از آن باید با هماهنگی این کمیته انجام گردد.

از طرف دیگر بعضی از رشته هایی که شروع برنامه ها و فعالیت های اردویی و مسابقه ای در آنها بلامانع عنوان شده، المپیکی به حساب می آیند و از این حیث مورد توجه کمیته ملی المپیک هستند. با این حال چرا از اطلاع رسانی رسمی به کمیته ملی المپیک مبنی بر صدور مجوز فعالیت در رشته های مختلف امتناع شده است؟

محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در پاسخ به این پرسش به خبرنگاران گفت: در نشست هایی که برای آنالیز درخواست فدراسیون ها مبنی بر شروع اردو و تمرینات و مسابقات برگزار می گردد نماینده کمیته ملی المپیک هم حضور دارد. پیمان فخری نماینده کمیته است که در تمام نشست های ستاد حضور دارد و در جریان تصمیمات و مصوبات هم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با این اوصاف کمیته باید از فرایند جلسات، مصوبات آن و مجوزی که در اختیار بعضی رشته ها قرار گرفته است، آگاه باشد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به اینکه موضوع باید به صورت رسمی به کمیته اطلاع رسانی گردد تا این کمیته هم بر اساس مجوز کتبی بتواند اقدامات لازم را انجام دهد، توضیح داد: من از طرف نهادی مثل فدراسیون پزشکی ورزشی نمی توانم این کار را انجام دهم. در این زمینه باید میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هماهنگی لازم برقرار باشد. نماینده وزارت و کمیته در ستاد فعال هستند و در جریان تمام مصوبات هم قرار دارند.

مسجدی تاکید نمود: با این اوصاف اجازه نمی دهیم مسئله ای از این حیث پیش بیاید. شرایطی فراهم خواهد شد تا اطلاع رسانی مکتوب و رسمی هم به کمیته انجام گردد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10238

به "پاسخ به دلیل بی اطلاعی کمیته المپیک از مجوز فعالیت فدراسیون ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به دلیل بی اطلاعی کمیته المپیک از مجوز فعالیت فدراسیون ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید