پیش بینی یک معضل زیست محیطی تازه در آمریکا

به گزارش سهندبلاگ، کارشناسان محیط زیستی در آمریکا هشدار داده اند که بعضی از منطقه ها ایالات متحده تابستان آینده، شاهد تولیدمثل و پراکندگی غیرمعمول میلیاردها پشه خواهند بود که به نوبه خود یک بحران زیست محیطی برای مردم و زیست بوم محلی محسوب می گردد.

پیش بینی یک معضل زیست محیطی تازه در آمریکا

به گزارش خبرنگاران، یک کارشناس زیست محیطی در این باره هشدار داد: به علت وضعیتی که از ترکیب وقوع طوفان ها با گرمای سوزان هوا ایجاد شده است، بخش هایی از ایالات متحده ممکن است شاهد افزایش شدید تولیدمثل پشه ها در تابستان آینده باشند.

مایکل راوپ، حشره شناس و استاد برجسته دانشگاه مریلند در برنامه شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز گفت که ایالات متحده در این تابستان شاهد تولیدمثل میلیاردها پشه خواهد بود.

پشه ها در هوای گرم و آب راکد تولیدمثل می نمایند.

راوپ گفت: وقتی دمای هوا به حدود 32 درجه سانتیگراد می رسد و آب های راکد داریم، شاهد تولیدمثل میلیاردها پشه خواهیم بود. در نتیجه موارد متعددی هم از نیش خوردن رخ خواهد داد.

راوپ شرح داد که بارش بی وقفه و دو طوفان شامل طوفان هنری در اوت و طوفان آیدا در سپتامبر که در چند استان آمریکا رخ داد، مقادیر زیادی آب در زمین آن نواحی جمع نموده است. بعلاوه، انتظار می رود که دمای هوا هم افزایش یابد و آن هم به نوبه خود منجر به ایجاد شرایط ایده آل برای تولیدمثل و حیات این حشره گردد.

راوپ توصیه می نماید که استفاده از حشره کش های حاوی دیت برای محافظت شخصی مقابل پشه ها استاندارد طلایی است. او اضافه کرد که راه های دیگر شامل خریدن لباس هایی است که از قبل به پرمترین (نوعی دارو به شکل کرم یا شامپو) آغشته اند و هم استفاده از اسپری ضد پشه و کنه.

پیش تر هم تارنمای رسمی آموزش مراجعان انجمن ملی مدیریت آفات موسوم به PestWorld.org پیش بینی های مشابهی نموده و هشدار داده بود که در منطقه ها شمال شرقی ایالات متحده، خطر حضور انبوه و بیش از حد معمول پشه ها در سال 2021 در پیش است.

به گزارش ایندیپندنت، بعلاوه نگرانی هایی درباره افزایش بروز بیماری های حاصل از نیش پشه ایجاد شده است؛ از جمله ویروس نیل غربی که سالانه به طور میانگین جان 130 نفر را در ایالات متحده می گیرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15341

به "پیش بینی یک معضل زیست محیطی تازه در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی یک معضل زیست محیطی تازه در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید