کرونا در اروپا، از افزایش آمار فوتی و مبتلایان در ایتالیا تا رنج بالای زنان و جوانان آلمانی

به گزارش سهندبلاگ، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که بسیاری از جوانان و زنان آلمانی زندگی و شرایط روحی خود را بسیار بدتر از یک سال پیش دانسته و وزارت بهداشت ایتالیا هم از افزایش ناگهانی شمار مبتلایان و مرگ های کرونایی روزانه در این کشور خبر داده است.

کرونا در اروپا، از افزایش آمار فوتی و مبتلایان در ایتالیا تا رنج بالای زنان و جوانان آلمانی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و انواع جهش یافته آن همچنان در اروپا جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی بیشتری به بار می آورد.

کاهش سرعت فرایند واکسیناسیون در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان شمار واکسیناسیون های روزانه در مقایسه با هفته گذشته کاهش پیدا نموده است. بر این اساس تا به حال 38.1 درصد شهفرایندان آلمانی (31.7 میلیون نفر) حداقل یک بار و 11.9 درصد هم (9.9 میلیون نفر) به طور کامل واکسینه شده اند.

اروپا مسافران واکسینه شده از کشورهای ثالث را می پذیرد

کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهند مسافرانی از همه جهان که کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند را دوباره به عنوان گردشگر و مسافر بپذیرند. بر اساس توافق سفرای اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه انجام شد، محدودیت های تصویب شده برای منع سفرهای غیر ضروری برای مسافران از کشورهای دیگر باید لغو گردد. این خبر را خبرگزاری آلمان به نقل از محافل اروپایی منتشر نموده است.

اتحادیه اروپا همچنین می خواهد به سازمان تجارت جهانی پیشنهاداتی را برای افزایش فراوری واکسن ارائه دهد.

درخواست ماکرون از شهفرایندان برای رعایت جوانب احتیاط در دوران کاهش محدودیت ها

با توجه به بازگشایی مجدد کافه ها و رستورانها در فرانسه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه همچنین از شهفرایندان رعایت جوانب احتیاط را درخواست نموده است. وی آمارها را در راستا درستی ارزیابی نموده و در عین حال این مسئله را درست دانست که شهفرایندان محتاط باقی بمانند.

رنج بالای جوانان و زنان آلمانی در دوران کرونا

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که کرونا زندگی جوانان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بر این اساس حدود 64 درصد شهفرایندان آلمانی زیر 30 سال زندگی خود را بدتر از 12 تا 14 ماه گذشته ارزیابی نموده اند. بخصوص زنان و دختران از بحران کرونا رنج می برند و برای 71 درصد آن ها زندگی در این دوران در راستا منفی تغییر نموده است. در بین جوانان 58 درصد چنین دیدگاهی داشتند.

البته این دیدگاه در بین سنین مختلف متفاوت بود و در بین سنین 16 تا 19 سال 81 درصد شهفرایندان بر این عقیده بودند که زندگی آن ها بدتر شده است. بیش از نیمی از افراد زیر 30 سال هم بیش از یک سال پیش احساس اندوه و افسردگی می کردند. 52 درصد هم از نارامی های درونی سخن گفتند. بخصوص زنان جوانان چنین وضعیتی داشتند و 63 درصد آن ها در این باره شکایت داشتند.

مرگ کرونایی روزانه 284 نفر در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از 11040 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده و به این ترتیب نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 72.8 کاهش پیدا نموده است. 284 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

موافقت مجلس اوکراین با برکناری وزیر بهداشت

مجلس اوکراین هم به دلیل کند بودن فرایند واکسیناسیون در این کشور با برکناری وزیر بهداشت موافقت کرد.

وزیر بهداشت اوکراین روز گذشته به دلیل فرایند کند واکسیناسیون سراسری علیه کرونا برکنار شد. استپانوف 45 ساله مسئولیت این وزارتخانه را تازه اواخر ماه مارس سال گذشته بر عهده گرفته بود. وی تا به حال سومین وزیر بهداشت در اوکراین است که طی دوران بحران کرونا اخراج شده است.

از حدود 40 میلیون سکنه در اوکراین تا به حال حدود 950 هزار نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. به همین دلیل ماکسیم استپانوف، وزیر بهداشت اوکراین از سمت خود برکنار شد.

در حال حاضر این کشور اروپای شرقی برای حدود 40 میلیون سکنه خود تنها بیش از 2 میلیون دوز واکسن در اختیار دارد. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اوکراین تا به حال حدود 950 هزار اوکراینی اولین دوز از واکسن کرونا را در این کشور دریافت نموده اند. افرادی هم که تا به حال کامل واکسینه شده اند تنها حدود 28 هزار نفر هستند.

بر اساس اطلاعات رسمی از زمان شیوع کرونا تا به حال حدود 50 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. بیش از 2.1 میلیون نفر هم تا به حال به این بیماری مبتلا شده اند

هشدار مرکل درباره شیوع ویروس هندی

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ضمن ابراز خوش بینی درباره آینده با توجه به افزایش روزافزون سرعت واکسیناسیون سراسری در کشورش همزمان از شهفرایندان خواست مراقب باشند و احتیاط نمایند.

مرکل روز گذشته در یک نشست آنلاین فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در مجلس آلمان گفت: ما در راستا خوب و امیدوار نماینده ای قرار گرفته ایم، اما هنوز به ساحل نجات دست پیدا ننموده ایم؛ بنابراین باید به خوبی درباره گام های بازگشایی و کاهش محدودیت ها بیاندیشیم.

صدر اعظم آلمان با اشاره به کارآمد بودن واکسن در عین حال گفت: هر چقدر ویروس تهاجمی تر باشد به همان میزان افراد بیشتری باید واکسینه شوند تا مصونیت به اصطلاح گله ای ایجاد گردد. وی در این راستا شیوع ویروس هندی را که سرعت سرایت آن بالاتر از ویروس جهش یافته انگلیسی است را نگران نماینده دانست.

مرکل همچنین از مشاوره با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان درباره اقدام علیه کرونا با واکسیناسیون در 27 ماه می اطلاع داده و از پرداختن به مسئله واکسیناسیون بچه ها، دانش آموزان و دانشجویان در این نشست اطلاع داد.

افزایش موارد ابتلا و مرگ های کرونایی در ایتالیا

در ایتالیا هم موارد جدید ابتلا به کرونا و مرگ های کرونایی با وجود تسریع سرعت واکسیناسیون دوباره افزایش پیدا نموده است. وزارت بهداشت این کشور روز گذشته اطلاع داد که شمار مبتلایان جدید در عرض 24 ساعت به 4452 مورد از 3455 نفر در روز قبل از آن افزایش پیدا نموده است. شمار مرگ های کرونایی هم از 140 به 201 نفر در روز گذشته افزایش پیدا نموده بود.

تزریق بیش از 200 میلیون دوز واکسن کرونا در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از مرز تزریق 200 میلیون دوز واکسن کرونا عبور کرد. اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی این خبر را خاطرنشان کرد. وی در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که تا ماه جولای به اندازه کافی واکسن به اروپا تحویل داده می گردد تا 70 درصد بزرگسالان واکسینه شوند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این اتحادیه در سراسر اتحادیه اروپا تا به حال 38.8 درصد انسان های بالای 18 سال حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده اند. 16 درصد هم کاملا علیه این بیماری واکسینه شده اند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 17,210به کرونا مبتلا شده اند و 198 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,412به کرونا مبتلا شده اند و 7 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 4,452به کرونا مبتلا شده اند و 201 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 3,988 نفر به کرونا مبتلا شده و 70 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,898,347نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 108,040اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,450,392به کرونا مبتلا شده اند و 127,691اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,167,025به کرونا مبتلا شده اند و 124,497هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,619,848نفر به کرونا مبتلا شده اند و 79,502نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,615,896به کرونا مبتلا شده اند و 87,148نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14291

به "کرونا در اروپا، از افزایش آمار فوتی و مبتلایان در ایتالیا تا رنج بالای زنان و جوانان آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش آمار فوتی و مبتلایان در ایتالیا تا رنج بالای زنان و جوانان آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید