گران ترین خودروی دنیا و ماجرای بوگاتی گم شده

به گزارش سهندبلاگ، مدل بوگاتی اسپورت با نام خودروی سیاه گران ترین خودروی دنیا است. این خودرو 11 میلیون دلار قیمت دارد اما قابل فروش نیست.

گران ترین خودروی دنیا و ماجرای بوگاتی گم شده

فردیناند پیئش، مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن و نوه پسری فردیناند پورشه (موسس کمپانی پورشه)، آن را از پیش خریداری نموده است.

ساخته شدن این خودرو و تک نمونه بودن آن به داستان پر رمز و راز گم شدن بوگاتی 57 آتلانتیک ارتباط دارد. از مدل 57 آتلانتیک، تنها 4 نمونه ساخته شده بود که یکی از آنها در دهه 30میلادی ناپدید شد. گفته می گردد که این خودرو احتمالا پیش از حمله آلمان به منطقه آلزاس، در هنگام انتقال به مکانی امن ناپدید شده است.

ژان بوگاتی، پسر 30 ساله اتوره بوگاتی خودروی تیپ 57 آتلانتیک را طراحی نموده و فراوری آن را به عهده داشت. استفان وینکلمن، مدیر حال حاضر شرکت خودروسازی بوگاتی می گوید که بسیاری از افراد در دنیا به دنبال این خودروی گمشده هستند.

آقای وینکلمن درباره خودروی سیاه و ارتباط آن با سرنوشت نامعلوم یکی از نمونه های 57 آتلانتیک می گوید: این اتومبیل یک اسپورت جی تی واقعی است و نمی توان آن را تنها نمونه ای مدرن از آتلانتیک خواند. می دانید که بوگاتی آتلانتیک، مدلی افسانه ای بود که تنها 4 نمونه اش در دهه 30 میلادی ساخته شد. یکی از آن 4 نمونه، ناپدید شد و برای همین ما نام این مدل جدید را خودروی سیاه (تیره یا تاریک) گذاشتیم.

وی همچنین درباره نحوه سفارش خودروهای تک نمونه و سفارشی بوگاتی به یورونیوز می گوید: ما لیستی از مشتریان علاقمند داریم که به خریدن خودروهای تک نمونه یا نمونه محدود علاقمند هستند. ما یک ایده را خلق می کنیم و مستقیما نزد مشتری می رویم و ایده را به آنها ارائه می کنیم. همه چیز از سمت ماست و (محصول نهایی) باید لوگوی بوگاتی داشته باشد. این خودروها یک نمونه سفارشی بر اساس خواست مشتری نیست .

موتور خودروی سیاه 8 سیلندری است و 1500 اسب بخار قدرت دارد. امری که سبب می گردد تا مصرف سوختی برابر 35/2 لیتر در شهر داشته باشد و بتواند تا 420 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 952

به "گران ترین خودروی دنیا و ماجرای بوگاتی گم شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین خودروی دنیا و ماجرای بوگاتی گم شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید