گسترش موج جهانی محکومیت خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، کانادا: ارتش میانمار دست به نسل کشی زده است

به گزارش سهندبلاگ، با گسترش بیش از پیش محکومیت اقدامات نظامیان میانماری علیه اقلیت مسلمان روهینگیایی، قانون گذاران کانادایی به اتفاق آرای جرایم ارتکابی علیه این مردم را نسل کشی خواندند.

گسترش موج جهانی محکومیت خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، کانادا: ارتش میانمار دست به نسل کشی زده است

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه موج محکومیت جهانی اقدامات دولت و نظامیان میانماری علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، قانون گذاران کانادایی به اتفاق آرا جنایات اعمال شده علیه مسلمانان روهینگیا از سوی نظامیان میانماری را نسل کشی خواندند.

مجلس عوام کانادا روز پنجشنبه یافته های هیئت حقیقت یاب سازمان ملل درباره میانمار - مبنی بر اینکه جنایتی ضد بشریت علیه روهینگیاها اعمال شده و دستور این اقدامات از سوی فرماندهان نظامی ارشد میانمار صادر شده است - را تأیید کردند.

قانون گذاران کانادایی همچنین اعلام کردند که این جرایم علیه روهینگیاها به مثابه نسل کشی است.

به نوشته الجزیره، سازمان های حقوق بشری می گویند که نظامیان میانماری طی حملات خونبارشان در آگوست سال گذشته به کشتار، تجاوز جمعی، و آتش زدن مزارع و خانه ها دست زده اند.

بیش از 700 هزار مسلمان روهینگیایی در پی حملات ارتش میانمار مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده و به بنگلادش فرار نموده و در کمپ های آوارگان به سر می برند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2231

به "گسترش موج جهانی محکومیت خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، کانادا: ارتش میانمار دست به نسل کشی زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش موج جهانی محکومیت خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، کانادا: ارتش میانمار دست به نسل کشی زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید