یونسکو درخصوص تخریب آثار تاریخی در قره باغ هشدار داد

به گزارش سهندبلاگ، در جریان درگیری بر سر منطقه قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان، بعضی از زیرساخت های شهری از جمله مدرسه ها، مکان های مذهبی، فرهنگی و تاریخی صدمه های جدی متحمل شده اند که از مهم ترین آن ها کلیسای جامع شوشی قره باغ است که بخش هایی از گنبد و داخل آن بر اثر بمباران آسیب دیده است.

یونسکو درخصوص تخریب آثار تاریخی در قره باغ هشدار داد

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

یونسکو از طرفین خواسته از قوانین بین المللی بشردوستانه بویژه کنوانسیون 1954 لاهه درباره حفاظت از دارایی های فرهنگی در جریان درگیری نظامی و پروتکل های آن پیروی نمایند.

کلیسا جامع شوشی یا کلیسای قازانچتسوتس آمناپرگیچ مقدس در منطقه قره باغ که در سال 1887 میلادی بنا شده، بنا بر اعلام ایروان، در جریان بمباران نیروهای آذربایجان آسیب دیده است؛ گرچه وزیر دفاع این کشور این حمله ها را انکار و عنوان نموده آذربایجان ساختمان های فرهنگی، تاریخی و مذهبی را هدف قرار نمی دهد.

ایسنا نوشت، کلیسا جامع شوشی در سال 1920 و در خشونت های قومی آسیب های جدی دیده بود اما در دهه 1990 و پس از درگیری میان آذربایجان و ارمنستان، بازسازی و بازسازی شده بود و از بزرگترین کلیساهای ارمنی در سراسر دنیا محسوب می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11035

به "یونسکو درخصوص تخریب آثار تاریخی در قره باغ هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونسکو درخصوص تخریب آثار تاریخی در قره باغ هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید