11 واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر فعال هستند، پرورش دانش بنیان زالوی بهداشتی

به گزارش سهندبلاگ، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر گفت: با فعالیت 11 واحد فناور در این واحد دانشگاهی توانسته ایم در بسیاری از نمایشگاه های علمی و فناوری حضور پیدا کنیم.

11 واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر فعال هستند، پرورش دانش بنیان زالوی بهداشتی

پیمان ولی پور در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره دستاوردهای پژوهشی و فعالیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر که به عنوان هفتمین دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، سال 1362 تأسیس شد، اکنون با 256 عضو هیئت علمی و حدود 25 دانشیار، توانسته مقام سوم سایماگو کشور را کسب کند و در این قسمت در صندلی مقام نخست در دانشگاه های استان مازندران، گلستان و گیلان بنشیند.

وی در خصوص فعالیت های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر گفت: ازجمله دستاوردهایی که اعضای هیئت علمی این دانشگاه پیروز به انجام آن شده اند، چاپ چهار کتاب به زبان انگلیسی در انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. در سایتیشن گوگل، یکی از استادان این واحد دانشگاهی توانسته یازدهمین سایتیشن را در دانشگاه آزاد اسلامی کشور داشته باشد و تقریباً رتبه نخست را در دانشگاه های استان مازندران داریم.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر اضافه کرد: نرم افزاری پژوهشی در بخش کتاب و طرح های پژوهشی سامانه دانشگاه از سال 94 راه اندازی شده که تمام اطلاعات منتشرشده اعضای هیئت علمی را در خود ذخیره نموده و به صورت آزاد در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

ولی پور یادآور شد: از دیگر افتخارات علمی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر در سال گذشته کسب کرد؛ یکی از استادان این واحد دانشگاهی در سیستم ارزیابی مقالات بین المللی در دنیا، جزء یک درصد داورهای بین المللی انتخاب شد و در استان مازندران نیز هرساله مقام استانی پژوهشگر نخست را از استانداری دریافت می کنیم.

حضور پیروز در طرح های برون دانشگاهی

وی در خصوص طرح های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر به خبرنگاران گفت: با توجه به وجود رشته های مدیریت، شیمی، مهندسی شیمی و کشاورزی، توانستیم به طرح های برون دانشگاهی وارد شویم و این فعالیت را از 15 سال قبل تا به امروز با همکاری اداره گاز، برق، استانداری، جهاد کشاورزی و نهادهای دیگر به خاتمه رسانده ایم.

این استاد دانشگاه درباره فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر در حوزه طرح های دانش بنیان اظهار کرد: با دریافت مجوز واحد رشد و فناوری و گشایش پارک علم و فناوری استان مازندران با حضور معاون علمی رئیس جمهوری، تا به امروز افتخارات زیادی داشته ایم. 11 واحد فناور در واحد قائم شهر فعال هستند و با حجم فعالیتی که داریم، توانسته ایم در همه نمایشگاه های فن بازاری که دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می نماید، حضور داشته باشیم.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر اعلام نمود: این واحد دانشگاهی در بخش کشاورزی حائز رتبه مرکز مهندسی معکوس در بخش کشاورزی شده و توانسته است ماهیان خاویاری، سردآبی، گرم آبی و قزل آلا را پرورش دهد. در واقع یک مجتمع کشت و صنعت را تدارک دیده ایم که مطابق با بخش نامه های دانشگاه در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه واحد دانشگاهی قائم شهر در حوزه فناوری و دانش بنیان در چند قسمت در حال فعالیت بوده، عنوان نمود که پرورش زالوی بهداشتی، استخراج الکل از تفاله نیشکر، فعالیت در بخش پوشاک نانو و فراوری لباس برای مدارس سما ازجمله فعالیت های این دانشگاه در حوزه محصولات دانش بنیان است.

این مسئول در خصوص مجلات پژوهشی و تحقیقات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر به خبرنگاران گفت: این واحد دانشگاهی تا به امروز توانسته دو مجله به زبان انگلیسی، مجله شیمی به نام جاک JOC و مجله ریاضی را به زبان انگلیسی منتشر کند. مقالات متعددی در خصوص طرح های پژوهشی هم داشته ایم که اعضای هیئت علمی سعی می نمایند با حداقل قیمت طرح های پژوهشی داشته باشند.

4117/4062/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8859

به "11 واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر فعال هستند، پرورش دانش بنیان زالوی بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر فعال هستند، پرورش دانش بنیان زالوی بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید