24 نفر از هنرمندان صنایع دستی ایلام بیمه شدند

به گزارش سهندبلاگ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از بیمه شدن 24 نفر از صنعتگران صنایع دستی استان در نیمه نخست امسال اطلاع داد.

24 نفر از هنرمندان صنایع دستی ایلام بیمه شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ایلام، نورالدین محسنی معاون صنایع دستی گفت: طی سال های گذشته 524 نفر بیمه شدند که بعد از پنج سال وقفه در بیمه هنرمندان صنایع دستی دوباره تأمین اعتبار شد.

او اضافه نمود: بر اساس رشته های مصوب صنایع دستی، افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می توانند با ثبت اطلاعات در بانک اطلاعاتی و پس از تأیید رشته کاری خود در لیست بیمه قرار بگیرند.

محسنی توضیح داد: برای تحقق اهداف و برنامه های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می شوند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اضافه نمود: برای حمایت از آن دسته از فعالان حوزه صنایع دستی که مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند، تفاهم نامه ای میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان برای بهره مندی از مزایا و خدمات بلند مدت بیمه تأمین اجتماعی شامل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت منعقد شده است.

او اظهار کرد: هم اکنون 120 کارگاه با 33 رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت می نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5523

به "24 نفر از هنرمندان صنایع دستی ایلام بیمه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 نفر از هنرمندان صنایع دستی ایلام بیمه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید