30 داروی زیست فناوری تا 18 ماه آینده به تولید می رسد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر مصطفی قانعی گفت: دانش بنیان هایی که در حوزه تولید مواد اولیه دارویی و داروهای زیستی فعالیت می کنند توانمند و قدر هستند.

30 داروی زیست فناوری تا 18 ماه آینده به تولید می رسد

وی افزود: ما زمانی که می گوئیم مواد اولیه دارویی را تولید کرده ایم یعنی اینکه از ابتدا تا انتهای آن در کشور تولید می شود و اگر غیر از این باشد، نمی گوئیم تولید کردیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: به جرات اعلام می کنم که در زمینه تولید مواد اولیه داروهای زیستی خودکفا هستیم و هیچ ماده اولیه ای به کشور وارد نمی شود.

به گفته وی، البته همه تلاش ها در همین حد نمانده است و برنامه هایی برای تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی که بخش بزرگی از بازار دارویی را تشکیل می دهد، هم داریم.

قانعی ادامه داد: تولید ماده اولیه داروهای شیمیایی هم یکی از اهداف ستاد است. در تلاش هستیم تا با کمک دانش بنیان های داخلی، طی 2 تا 3 سال این مواد را هم تولید بومی کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: به صورت کلی 140 داروی زیستی وجود دارد که از این تعداد 22 دارو در کشور تولید شده و قرار است 30 داروی دیگر تا 18 ماه آینده به تولید برسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6740

به "30 داروی زیست فناوری تا 18 ماه آینده به تولید می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 داروی زیست فناوری تا 18 ماه آینده به تولید می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید