95 درصد بذر کلزای هیبریدی و شبدر کشور در دزفول فراوری می گردد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی کرمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دزفول در سالن همایش فرمانداری اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل های ویژه ای در بخش کشاورزی دزفول وجود دارد که وجود خاک رتبه الف حاصلخیز از جمله این ظرفیت های بی نظیر است.

95 درصد بذر کلزای هیبریدی و شبدر کشور در دزفول فراوری می گردد

وی با بیان اینکه وجود شبکه آبیاری مدرن کشاورزی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی از دیگر ظرفیت های ویژه دزفول در بخش کشاورزی است، اضافه نمود: کشاورزان دزفول با دانش بومی بالایی که در ترویج و آموزش دارند توانسته اند رتبه نخست کشور در فراوری بذر کلزای هیبریدی و شبدر را کسب نمایند به گونه ای که 95 درصد بذرکلزا و شبدرکشوردراین شهرستان فراوری می گردد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به رتبه نخست دزفول در استان در زمینه فراوری بذر گندم، گفت: این شهرستان همچنین از رتبه نخست فراوری گل مریم و رتبه دوم در فراوری گل رز کشور برخوردار است.

کرمی با اشاره به ظرفیت های دزفول در فراوری مواد لبنی و فرآورده های دامی مطرح نمود: این شهرستان با برخورداری از 137 واحد مرغداری فعال رتبه نخست استان خوزستان در فراوری گوشت سفید را به خود اختصاص داده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول همچنین گفت: دو هزار و 600 هکتار از مزارع دزفول از آبیاری تحت فشار بهره مند شده اند و سه هزار و 375 هکتار دیگر نیز در دست کار است که امیدواریم با ارائه تسهیلات بانکی مسائل این حوزه حل گردد.

وی با بیان اینکه تا چند سال گذشته تمام گلخانه های دزفول چوبی و پلاستیکی بودند، اضافه نمود: با اقدامات صورت گرفته بیش از هشت گلخانه مدرن و هیدروپونیک بهره برداری شده و راه اندازی 30 گلخانه مدرن دیگر در دستور کار است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سه سال اخیر با جذب 600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی، 500 تراکتور جدید وارد بخش کشاورزی دزفول شده است، گفت: در خصوص فراهم کردن زیرساخت های صادراتی نیز با ایجاد گمرک و پست قرنطینه زمینه های مرز هوایی تا حدودی فراهم شده که با محقق شدن آن زمینه صادرات محصولات کشاورزی نیز فراهم خواهد شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به فراوریسالانه دو میلیون و 300 تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول مطرح نمود: مشکل و دغدغه اصلی کشاورزان دزفول بازار فروش است که اگر مرز هوایی ایجاد گردد با صادرات محصولات شاهد انقلاب در حوزه فروش محصولات کشاورزی شهرستان و برطرف موانع و محدودیت های موجود در زمینه فروش خواهیم بود.

کرمی، فراوری محصولات ارگانیک را از جمله برنامه های در دستور کار جهاد کشاورزی دزفول برشمرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و 800 هکتار از مزارع دزفول به کشت چغندرقند اختصاص یافته است؛ خواهان افزایش کشت این محصول شد و گفت: با توجه به این ظرفیت ضروری است تا در روند ساخت کارخانه قند شهرستان دزفول که در مراحل ابتدایی احداث قراردارد تسریع گردد.

کرمی در بابیان اینکه 70 هزار کشت آبی و دیم در سطح مزارع شهرستان در دستور کار است، توضیح داد: درحال حاضر کشت محصولات ذرت از سطح مزارع شهرستان در حال اجرا است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 113

به "95 درصد بذر کلزای هیبریدی و شبدر کشور در دزفول فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 درصد بذر کلزای هیبریدی و شبدر کشور در دزفول فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید