کشتی کروز: معرفی کشتی کروز (Cruise ship)

به گزارش سهندبلاگ، کشتی کروز (Cruise ship) نوعی کشتی مسافربری است که امکانات رفاهی زیادی دارد. هدف از ساخت چنین وسایلی بالا بردن سطح رفاه مسافران است. امروزه این نوع از کشتی ها به قدری پیشرفت نموده اند که به تنهایی مقصدی برای سفر به شمار می آیند. به عبارت دیگر امکانات تفریحی، رفاهی و تفریح این کشتی ها باعث شده تا مسافران دوست داشته باشند تا زمان شان را در آن ها بگذرانند و نیازی به رفتن به شهر یا کشورهای دیگر را احساس نکنند. همین امر باعث شده تا به کروزها لقب هایی مثل سفر به هیچ جا cruises to nowhere، هتل رو آبی یا بالکن شناور بدهند.

کشتی کروز: معرفی کشتی کروز (Cruise ship)

اگر علاقمند به سفر با بهترین کشتی کروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای کشتی کروز به دور دنیا سفر کنید و بهترین تجربه جهانگردی را داشته باشید.

عبارت سفر این طور برای ما جا افتاده که باید یک مبدا و یک مقصد داشته باشیم و یک مسافر آغاز به حرکت می نماید تا به مقصدش برسد؛ اما کشتی های کروز این مفهوم را به چالش کشیده اند. حالا کروزها در اقیانوس و دریاها پرسه می زنند و جهتی را طی می نمایند و مسافران اگر بخواهند از آن ها پیاده می شوند و اگر نه تا انتهای جهت پیش می فرایند و دوباره از همان جهت باز می گردند بدون آن که در جایی پیاده شده باشند.

روش کار کروزها به این صورت است که جهت رفت و آمد و ایستگاه ها (خط سفر) در اختیار مسافران قرار می گیرد و هر کس بنابر زمان و بودجه خود کروز مورد نظر را رزور می نماید. در این کشتی ها امکان اقامت نیز وجود دارد به همین دلیل است که به آن ها هتل می گویند زیرا اقامتگاه های موجود در این کروزها نیز روز به روز پیشرفته تر می شوند. امروزه کشتی های کروز اروپا از معروفیت و محبوبیت بیشتری برخوردارند؛ این کشتی ها قاره اروپا را دور می زنند و در بنادر بعضی از کشورها پهلو می گیرند.

از نکته های دیگری که می توان درباره کشتی های کروز به آن اشاره نمود، ویژگی های ظاهری شان است. این نوع کشتی ها اغلب بزرگ هستند و به تبع سوخت بیشتری هم مصرف می نمایند؛ بدنه کروزها هم از دیگر هم نوعان شان محکم تر است تا در برابر جز و مد و طوفان مقاومت بیشتری داشته باشند و مسافران بیشتر احساس امنیت نمایند.

همان طور که در ابتدای کلام هم اشاره نمودیم کروزها انواع مختلفی دارند، به طور کلی می توان آن ها را به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  • کروز کوچک
  • کروز بزرگ
  • کروز کوتاه جهت (کم انرژی)
  • کروز جهتهای طولانی (پر انرژی)

جالب است بدانید که آمارها نشان می دهند که در چند سال گذشته کروزها نقشی اساسی در صنعت گردشگری داشته اند. طبق آمار منتشر شده در سال 2011 بیش از 19 میلیون مسافر از کروزها استفاده نموده اند و سالانه نیز بر شمارشان افزوده می گردد.

از سال 2001 کم کم نام کروز بر سر زبان ها افتاد و پس از استقبالی که از آن ها شد، صاحبان شان در صدد برآمدند که کشتی های شان را مدرن تر نمایند. در ادامه بیشتر به کروز ها خواهیم پرداخت.

حدود قیمت:

سوالی که بسیاری از مسافران با آن روبرو هستند این است که قیمت یک تور کشتی کروز چقدر است؟ باید توجه داشته باشید که عواملی چون جهت، فصل سفر و امکانات کشتی بر روی قیمت نهایی تاثیرگذار هستند؛ اما برای این که دیدی کلی درباره قیمت سفر با کروزها داشته باشید باید بگوییم که قیمت تور اروپا با کشتی کروز در بهار سال 1397 برای رزرو یک اتاق یک تخته حدود 1,800 یورو (55,800,000 تومان) + هزنیه پرواز است، البته توجه داشته باشید که مبلغ کروزها می تواند از این عدد بیشتر هم باشد.

انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16552

به "کشتی کروز: معرفی کشتی کروز (Cruise ship)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی کروز: معرفی کشتی کروز (Cruise ship)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید