آب و هوای معتدل این روزهای تبریز بهترین شرایط برای شیوع کرونا است

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آب و هوای معتدل این روزهای تبریز بهترین شرایط برای شیوع کرونا است.

آب و هوای معتدل این روزهای تبریز بهترین شرایط برای شیوع کرونا است

محمد حسین صومی در گفت وگوی خبری در ساعت 23 چهارشنبه، 28 اسفند، با اشاره به برخی محلات تبریز که کرونا در آن ها شیوع بیشتری دارد، اظهار کرد: محلات خلیل آباد، یکه دکان، مارالان و لاله جزو محلات پر شیوع هستند و البته ما محله ای در تبریز نداریم که پاک باشد.

وی در ادامه از مثبت شدن نتیجه تست کرونای 49 درصد مراجعان امروز، بیست و هشتم اسفند ماه خبر داد و گفت: نتیجه تست 58 نفر مثبت بود و کاهش آمار در یک روز به معنی موفقیت در کنترل بیماری نیست.

وی، تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی را 629 نفر و تعداد فوتی های استان را 59 نفر عنوان نمود و اضافه کرد: چهار نفر از فوتی ها به مدت 15 روز در بیمارستان بستری بودند.

به گزارش خبرنگاران، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: به نظر می رسد هنوز تعدادی از افراد اخبار و آمارها را باور نکرده اند، یکی از مبتلایان به کرونا در کره جنوبی سبب ادامه زنجیره انتقال کرونا تا 1025 نفر شده بود.

صومی، اعلام نمود: در ابتدا تعداد مبتلایان به کرونا در کره جنوبی 30 نفر بود که بعدها پزشکان به یکباره متوجه افزایش ناگهانی آمارها شدند و بررسی ها نشان داد که فردی که سی و یکمین مبتلا بوده، باعث تداوم زنجیره انتقال کرونا تا 1025 نفر شده است.

صومی، گفت: بنابراین افرادی که در مراسماتی مانند چهارشنبه سوری یا مکان های پر رفت و آمد و دید و بازدیدهای عید حضور پیدا می کنند، هم سلامتی خود و هم سلامتی دیگران را به خطر می اندازند.

وی اضافه کرد: تاکید ما این بود که کسی به شهر ما سفر نکند، اما عده ای با عمل نکردن به توصیه ها اقدام به این کار کرده اند، تقاضا می کنیم مهمانان بیرون نروند و در خانه بمانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7526

به "آب و هوای معتدل این روزهای تبریز بهترین شرایط برای شیوع کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای معتدل این روزهای تبریز بهترین شرایط برای شیوع کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید