آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 8میلیون و850هزار نزدیک شد

به گزارش سهندبلاگ، با ادامه همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان خبرهایی از فراوری واکسن برای درمان آن به گوش می رسد.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 8میلیون و850هزار نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سی جی تی وی، محققان چینی پیروز به انجام آزمایشات بالینی اولیه واکسن کرونا شده اند و حالا قصد دارند این واکسن را در خارج از کشور به صورت نهایی مورد آزمایش قرار دهند. محققان چینی با انجام مرحله دوم آزمایشات بالینی واکسن کرونا و ورود به مرحله سوم این تحقیقات باعث بروز امید تازه ای برای دستیابی به واکسن کرونا در دنیا شدند. گروه ملی بیوتک چین (CNBG) خاطرنشان کرد که در دو مرحله از تحقیقات بالینی اخیر یکی از واکسن های غیرفعال این مؤسسه باعث ایجاد یک پاسخ قوی و آنتی بادی خنثی کننده در مقابل تهاجم ویروس کرونا به بدن افراد مورد آزمایش شده است.

در بدن همه داوطلبان آنتی بادی فراوری شده است. این واکسن توسط یک شرکت محصولات بیولوژیکی تحت نظر گروه ملی بیوتک چین (CNBG) در ووهان ساخته شده است.از 12 آوریل یک هزار و 120 داوطلب بین 18 تا 59 ساله، مورد آزمایشات بالینی واکسن کرونا در مدت زمان 28 روز قرار گرفتند. در بدن تمام داوطلبان سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده مشاهده شده است. متخصصان می گویند که نتیجه این آزمایشات واقعاً مهیج و تحیرآور است.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

ایالات متحده آمریکا

به گزارش ایندین اکسپرس، وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که 20 تن از دیپلمات ها، کارفرمایان و کارمندان محلی سفارت این کشور در کابل به کرونا مبتلا شده اند. تا به امروز تعدادی از دیپلمات ها، کارفرماها و کارمندان محلی سفارت این کشور در کابل که عمدتا از نیروهای حفاظتی سفارت هم هستند، به کرونا مبتلا شدند. براساس این گزارش، با وجود اینکه همه تدابیر امنیت بهداشتی این دسته از کارکنان سفارت آمریکا در کابل فراهم بوده است باز هم آزمایش کرونای گروهی از آنها که تعدادشان به 20 تن می رسد مثبت بوده و تحت مراقبت های ویژه بهداشتی قرار گرفتند.

این کشور تا کنون بیش از2,314,549 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده که در شبانه روز گذشته نیز17,359 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. در 24 ساعت گذشته تن 267 جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان نیز به121,674 تن برسد.

برزیل

بر اساس گزارش سازمان بهداشت دنیای، شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین بویژه در برزیل طی سه هفته گذشته بیشتر از دیگر کشورهای دنیا بوده است تاجایی که بیش از نیمی از موارد جدید ابتلا در این کشور به ثبت رسیده است. شهر سائوپائولو، مرکز تجاری برزیل بیش از دیگر شهرهای این کشور تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و تا به امروز 12هزار و 232 نفر در این شهر جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کوویدـ19 ازدست داده اند.

بسیاری بر این باورند که چون هنوز به تعداد کافی آزمایش کرونا گرفته نشده، ارقام واقعی بسیار بالاتر است، این در حالی است که متخصصان گفته اند برزیل هنوز چند هفته دیگر با اوج شیوع ویروس فاصله دارد. شهر سائوپائولو، مرکز تجاری برزیل بیش از دیگر شهرهای این کشور تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و تا به امروز 12هزار و 232 نفر در این شهر جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کوویدـ19 ازدست داده اند.

این کشور تا کنون بیش از 1,043,168 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده که در شبانه روز گذشته نیز4,600 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. در 24 ساعت گذشته66 تن جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان نیز به 49,156 تن برسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، شنبه، گزارش داد که موارد جدید شناسایی شده عفونت ویروس کرونا در یک روز گذشته در سراسر این کشور 7 هزار و 889 مورد بود که برای چهارمین روز متوالی، تعداد ابتلای روزانه از 8 هزار نفر تجاوز ننموده است.طبق این اطلاعات، بدین ترتیب در روسیه، در مجموع 576 هزار و 952 فرد به عفونت ویروس کرونا آلوده شده اند. رشد روزانه ابتلا برای چهارمین روز همچنان در حداقل 1.4 درصد حفظ شده است. کمترین نرخ رشد در مسکو ثبت شد که 0.5 درصد بوده است. در طول 24 ساعت گذشته در شهر مسکو 1057 مورد جدید عفونت کشف شده است.

علاوه بر این، طی این مدت در پایتخت تنها 34 بیمار مبتلا به ویروس کرونا درگذشتند که کمترین میزان مرگ از تاریخ 6 ماه مه (17 اردیبهشت ماه) است که آخرین بار شمار قربانیان کمتر از 40 نفر ثبت شده بود.تعداد کل مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 در مسکو به 3 هزار و 565 نفر رسیده است. در عین حال، 2115 نفر دیگر از بیماران مبتلا در این کلان شهر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند. بدین ترتیب، تعداد کل افراد درمان شده به 134 هزار و 549 نفر افزایش یافته است.این ستاد همچنین یادآور شده است، در حال حاضر در سراسر مناطق روسیه، 234 هزار و 358 نفر همچنان دوره درمان خود را ادامه می دهند.

هند

به گزارش هندوستان تایمز، 748 نفر از اتباع هند که به دلیل اعمال محدودیت های کرونایی در پاکستان گرفتار هستند، قرار است طی سه مرحله در روزهای آینده به کشورشان بازگردانده شوند. وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه درخواست طرف هندی برای صدور مجوز خروج برای صدها تبعه این کشور در شهرهای مختلف پاکستان را پذیرفت. لازم به ذکر است که همکاری های پاکستان و هند در دوران شیوع کرونا علی رغم تنش های سیاسی، دیپلماتیک و مرزی میان این دو کشور همسایه جنوب آسیا ادامه یافت و طی ماه های اخیر نیز ده ها پاکستانی که به دلیل قرنطینه کرونا در شهرهای هند گرفتار شده بودند، نیز با تعامل دو کشور، به پاکستان بازگشتند.

در میان افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در هند، کارشناسان اخطار دادند که این کشور در حال تبدیل شدن به کانون جدید ویروس کرونا در دنیا است.

این کشور تا کنون بیش از 407,689 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده که در شبانه روز گذشته نیز11,877 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. در 24 ساعت گذشته299 تن جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان نیز به 13,269 تن برسد.

مکزیک

این کشور تا کنون بیش از 170,485 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده که در شبانه روز گذشته نیز5,030 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. در 24 ساعت گذشته647 تن جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان نیز به 20,394 تن برسد.

شیلی

این کشور تا کنون بیش از 236,748 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده که در شبانه روز گذشته نیز 5,355 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. در 24 ساعت گذشته202 تن جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان نیز به 4,295 تن برسد.

پاکستان

رسانه های پاکستان روز شنبه به نقل از سخنگوی سازمان هوانوردی (CAA) این کشور گزارش دادند: به جز فرودگاه های گوادر و تربت در ایالت بلوچستان، ورود و خروج پروازهای بین المللی در سایر فرودگاه های پاکستان ازسرگرفته شد.

به گزارش نیوز18، عبدالستار کوکار تاکید نمود: مجوز عملیات پروازهای بین المللی منوط به اجرای کامل مقررات بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغ شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به شرایط کنونی است. وی گفت: پروازهای باری، ویژه و دیپلماتیک نیز همچنان طبق روال مجاز ادامه خواهد یافت و در عین حال پیروی از پروتکل های بهداشتی و استاندارهای مربوط برای همه اپراتورهای هواپیمایی لازم الاجرا خواهد بود.

این کشور تا کنون بیش از 171,666 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده که در شبانه روز گذشته نیز 6,604 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. در 24 ساعت گذشته153 تن جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان نیز به 3,382 تن برسد.

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان از موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اطلاع داد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد: با ثبت 3 هزار و 941 کرونایی دیگر طی 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 154 هزار و 233 نفر افزایش پیدا نموده است. همچنین طی این مدت 46 فوتی ناشی از کرونا داشته ایم که شمار فوتی های ناشی از کرونا به 1230 نفر رسید.همچنین وزارت بهداشت سعودی از وخامت حال جسمی 1955 کرونایی در عربستان هم اطلاع داد.طبق گزارش وزارت بهداشت عربستان همچنین 3 هزار و 153 نفر دیگر از چنگال کرونا در عربستان نجات پیدا نموده اند که شمار بهبود یافتگان در عربستان به 98 هزار و 917 نفر رسیده است.

ایران

در ایران نیز سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 31 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 322 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 595 مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 202 هزار و 584 نفر رسیده است و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 115 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 9 هزار و 507 نفر رسید. اما خوشبختانه تا کنون 161 هزار و 384 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین 2842 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون یک میلیون و 395 هزار و 675 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است و استانهای خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان های شرقی و غربی، گلستان و کردستان در شرایط هشدار قرار دارند.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9197

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 8میلیون و850هزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 8میلیون و850هزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید