آقایان این هشدار را جدی بگیرند

به گزارش سهندبلاگ، گاهی بعضی سهل انگاری ها و یا رژیم های غذایی نامناسب می تواند باعث ایجاد بیماری های بسیار جدی و خطرناک در آقایان گردد.

آقایان این هشدار را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، علی اکبر ذوالفقاری متخصص روماتولوژی در مورد ابتلای مردان به پوکی استخوان بیان نمود: استخوان یک بافت محرک زنده است و کار آن نگهداری از مفاصل است، اما بعضی مسائل باعث تضعیف استخوان ها می گردد و بسیاری از افراد جامعه اعم از زنان و مردان را به پوکی استخوان دچار می نماید؛ به طور کلی معضلاتی از قبیل سابقه بیماری های استخوانی و مفاصل، سابقه استفاده از دارو های استروئیدی، استعمال مواد دخانی، عدم تحرک کافی، اختلالات دستگاه گوارش در پوک شدن و سوختن استخوان دخالت دارند .

او اضافه کرد: اصلاح رژیم غذایی، انجام ورزش های هوازی و حفظ تعادل وزن از ارکان اصلی کاهش پوکی استخوان به ویژه در آقایان است، این معضل در سایر کشور ها روزانه تعداد بسیار زیادی از مردان را گرفتار می نماید، از این رو مردان باید توجه داشته باشند روزانه از انواع ویتامین و مکمل ها و مواد لبنی غافل نشوند زیرا جذب این املاح معدنی می تواند بدن را در بازسازی و استحکام مفاصل و استخوان یاری دهد.

کمبود ویتامین D علت اصلی کاهش تراکم استخوان

این متخصص روماتولوژی کمبود ویتامین D را از علائم اصلی ابتلای افراد به پوکی استخوان دانست و گفت: دریافت پایین ترین میزان ویتامین D نشانه پوکی استخوان نیست، اما به شدت این موضوع می تواند از عوامل اصلی ابتلا و سبب کاهش تراکم استخوان در افراد باشد، بنابراین آقایان بالای 50 سال باید توجه داشته باشند ماهانه یا حداقل چند ماه یکبار میزان سطوح ویتامین D بدن خود را آنالیز نمایند، تا کمتر در معرض کمبود کلسیم و پوکی استخوان قرار گیرند. استفاده از مکمل های ویتامین D و قرار دریافت در معرض نور آفتاب برای افرادی که از بدن درد رنج می برند می تواند حائز اهمیت باشد.

او در خاتمه توصیه کرد: افرادی که ژنتیک آن ها مستعد انواع بیماری هاست باید به سمت خوراکی ها و مواد غذایی مفید حرکت نمایند و از مصرف مواد غذایی فرآوری شده و انواع نوشیدنی های گازدار مضر پرهیز نمایند، زیرا علاوه بر سوزاندن و پوک کردن استخوان ها به افزایش وزن و خطرات بعد از آن نیز یاری می نماید تا افراد سیستم ایمنی ضعیفی را در طول زندگی خود تجربه نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10057

به "آقایان این هشدار را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقایان این هشدار را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید