اتاق بازرگانی اصفهان مسائل حوزه گردشگری را چاره جویی کند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، رسول زرگرپور شامگاه پنج شنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری دوران پساتحریم در حوزه گردشگری اصفهان که در هتل آسمان برگزار گردید، گفت: موضوع گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی برای اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اتاق بازرگانی اصفهان مسائل حوزه گردشگری را چاره جویی کند

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزان ترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با بیان اینکه اصفهان تنها استان کشور است که برنامه آمایش سرزمین دارد، افزود: دلیل این امر آن است که معتقدیم تمام نعمتهایی مانند کشاورزی، گردشگری و ... به دلیل نبود این برنامه به نغمت تبدیل شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بر این اساس سرمایه گذاری های این استان به شکل کور و تخریب گر بوده است، افزود: شرایط هوای آلوده، مسائل زاینده رود، آلودگی خاک و بسیاری مسائل دیگر در استان به دلیل نبود برنامه آمایش سرزمین در طول 30 سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در این سند آمایش، توسعه صنعتی، کشاورزی و موارد دیگر که ایده و آرزوی بعضی استانهای کشور است تدارک دیده نشده بلکه توسعه استان در قالب یک برنامه ریزی علمی بر سه محور علم و فناوری، گردشگری و ارتقای هنر متمرکز شده است.

تمایل هیئت های خارجی برای گردشگری در ایران

زرگرپور با اشاره به اینکه استان اصفهان در حوزه گردشگری ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی دارد، بیان داشت: 80 درصد مقامات سیاسی و علمی که به تهران گام می نهند به اصفهان نیز سفر می نمایند به گونه ای که در طول دو سال گذشته در راستای سیاست خارجی عزت مند دولت، بالغ بر 96 هیئت خارجی سیاسی و بیش از 80 هیئت مالی که راغب به سرمایه گذاری در این استان بودند به اصفهان سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه بعضی استان اصفهان را برخوردار برمی شمرند، توضیح داد: قبول داریم که اصفهان استان برخوردار است اما باید به این نکته دقت کنیم که اصفهان سکه دو رو است یعنی استانی برخوردار است که باید با صدها معضل ملی دست و پنجه نرم کند.

استاندار اصفهان افزود: بر این اساس ما اولین استان در بخش پرداخت مالیات و آخرین در دریافت بودجه هستیم پس نباید به منابع دولتی نباید امیدوار باشیم بلکه ضروری است از منابع غیر دولتی چه خارجی و چه داخلی استفاده کنیم.

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره طرح مداوم مسائل بدون بیان راهکار ها در همایش های مختلف در استان بیان داشت: درست است که می توان هفته ها پشت تریبون مسائل اصفهان را ردیف کرد اما از دیدگاه من دیگر زمان طرح مسئله گذشته و زمان برطرف مشکل با یاری فرآیندهای علمی است.

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بهترین بستر برای چاره جویی مسائل گردشگری است

وی با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بهترین بستر برای طرح مسائل و چاره جویی و ارائه راه چاره در این زمینه است، گفت: این کار درباره موانع فراوری، صادرات و مالیات صورت گرفته است و درباره گردشگری نیز باید شکل بگیرد.

استاندار اصفهان توضیح داد: کارگروه گردشگری اتاق بازرگانی باید مسئولیت این کار را برعهده بگیرد و موانع و راه چارههای گردشگری مناسب را در بخش ملی و استانی ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6389

به "اتاق بازرگانی اصفهان مسائل حوزه گردشگری را چاره جویی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق بازرگانی اصفهان مسائل حوزه گردشگری را چاره جویی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید