اتریش: در اجرای طرح گذرنامه سبز منتظر اروپا نمی مانیم

به گزارش سهندبلاگ، دولت اتریش گفت که به منظور جلوگیری از تداوم خسارت ها به بخش های فرهنگی و توریسم این کشور در دوران کرونا، طرح اروپایی موسوم به گذرنامه سبز را در صورت لزوم به صورت مستقل اجرایی خواهد نمود.

اتریش: در اجرای طرح گذرنامه سبز منتظر اروپا نمی مانیم

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون اتحادیه اروپا چندی پیش طرح گواهی سلامت تحت اسم گذرنامه سبز حاوی اطلاعاتی در خصوص همه گیری کووید ـ 19 از جمله واکسیناسیون یا آزمایش منفی کرونا برای تسهیل سفر در اتحادیه اروپا را تهیه نموده است و انتظار می رود تا قبل از تعطیلات تابستانی ارائه گردد.

این گواهی سلامت بعلاوه حاوی نتیجه آزمایش PCR یا آنتی ژن و یک سند مربوط به سطح آنتی بادی افراد بوده و برای تمام شهفرایندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اعضای خانواده هایشان صادر خواهد شد.

افرادی که شهفرایند اتحادیه اروپا نیستند امادر آنجا سکونت دارند و بعلاوه گردشگران خارجی که حق سفر به سایر کشورهای عضو این نهاد را دارند، می توانند این گواهی را دریافت نمایند.

بعلاوه شهفرایندان کشورهای ثالث هم می توانند با اخذ این گواهی به اتحادیه اروپا سفر نمایند.

قرار است گواهی واکسیناسیون اتحادیه اروپا تا تابستان تهیه گردد ولی پیش از این باید مورد تأیید مجلس اروپا و شورای اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش امروز (سه شنبه) در سخنانی خواهان تسریع فرایند اجرای این طرح کمیسیون اروپایی شده آن را ضروری دانست.

وی بیان کرد که در اجرای این طرح نمی خواهد منتظر تصمیم اتحادیه اروپا بماند.

از دهم تا 21 ماه جاری میلادی اولین طرح آزمایشی گذرنامه سبز بین بعضی کشورهای اروپایی برگزار می گردد که اتریش هم در آن شرکت خواهد نمود. در صورت موفقیت این طرح کشورهایی که در این طرح شرکت نموده اند می توانند وارد فاز عملیات واقعی شوند.

کورتس در سخنان امروز خود توضیح داد که تمایل دارد یک گذرنامه سبز یکنواخت و واحد در سراسر اروپا شکل گیرد.

اتحادیه اروپا می خواهد طرح گذرنامه سبز را تازه در تابستان اجرایی کند و این برای اتریش خیلی دیر است. کورتس تأکید کرد که در این برهه زمانی توریسم اتریش باید از مدتها پیش به جریان افتاده باشد.

صدراعظم اتریش بیان کرد که در نشست اتحادیه اروپا که در روزهای آدینه و شنبه برگزار می گردد برای اجرای سریع این طرح اروپایی کوشش خواهد نمود.

صدراعظم اتریش ضمن ابراز امیدواری برای یافتن قواعد یکنواخت برای این منظور در اتحادیه اروپا در عین حال گفت: اما ما نمی توانیم منتظر اتحادیه اروپا بمانیم، این به مفهوم خسارت گسترده به بخش های فرهنگی و گردشگری است.

وی اضافه نمود: انسان ها خواسته بجایی دارند و می خواهند به زودی دوباره نرمال زندگی نمایند، این مسئله احتیاج به قواعدی دارد و ما این کار را در اتریش با کارت ورود سبز انجام می دهیم.

اقتصاد اتریش به شدت به مسئله توریسم وابسته است و محدودیت ها برای مهار کرونا شدیداً به این بخش اتریش ضربه وارد نموده است.

آمارهای مبتلایان نو به کرونا در اتریش همچنان بالاست و بر اساس نوترین آمارها تا به حال در این کشور 624595 نفر به کرونا مبتلا شده و 10291 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در 24 ساعت گذشته در اتریش 1394 نفر به کرونا مبتلا شده و 31 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14365

به "اتریش: در اجرای طرح گذرنامه سبز منتظر اروپا نمی مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش: در اجرای طرح گذرنامه سبز منتظر اروپا نمی مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید