اردبیل از نظر اقتصادی در چه وضعیتی واقع شده است؟

به گزارش سهندبلاگ، استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: مهم ترین امر برای جذب سرمایه تسهیل فرآیند ها و بهبود زیر ساخت ها است.

اردبیل از نظر اقتصادی در چه وضعیتی واقع شده است؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی خبرنگاران، حامد عاملی استاندار اردبیل در رابطه با سفر روز گذشته رئیس جمهور به این استان گفت: سفر رئیس جمهور باعث شد ارتباط با وزارت خانه ها و در نهایت تامین منابع برای پروژه ها آسان شود. اولین پروژه که شاید بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم، ساخت بخشی از جاده های نیمه تمام است، که ظرف دو ماه آینده 52 کیلومتر به جاده استانمان اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: استان اردبیل از نظر توسعه بزرگراه جزو محدود ترین استان هاست، ولی قطعا خودمان را به شاخص کشوری در حوزه بزرگراه خواهیم رساند و بعد از آن مهم ترین موضوع راه آهن است که امید واریم در سال 1401 راه آهن اردبیل به بهره برداری برسد، از پروژه های دیگر می توانیم به ایجاد 10 هزار شغل برای افراد اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید

  • وزش باد شدید در نوار شرقی کشور طی سه روز آینده

عاملی در رابطه با منطقه آزاد تشریح کرد: اردبیل جزو استان هایی است که مجلس مصوبه تشکیل منطقه آزاد را به آن داده، اما باید منطقه ای برای این امر مشخص شود که مرز و گمرک دارد. قسمتی از این منطقه در شمال استان است که این قضیه را با شورای عالی کار مطرح کردیم و این منطقه آزاد جذابیتی برای سرمایه گذاری خواهد داشت.

این استاندار در رابطه با فعال کردن دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد: به هر حال استان ها مرزی دارای پتانسیل های مهم اقتصادی هستند و مرز نباید موجب تهدید باشد، بلکه باید به یک فرصت برای تولید ثروت تبدیل شود.

او در رابطه با جذب سرمایه عنوان کرد: باید برنامه ای را با کشور جمهوری آذربایجان و با هماهنگی با وزارت خارجه و سایر نهاد ها توسعه فرهنگی داشته باشیم و مهم ترین امر برای جذب سرمایه تسهیل فرآیندها و بهبود زیر ساخت هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16054

به "اردبیل از نظر اقتصادی در چه وضعیتی واقع شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل از نظر اقتصادی در چه وضعیتی واقع شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید