افتتاح و واگذاری 27 واحد مسکونی به مددجویان در استان مرکزی

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام افتتاح و واگذاری 27 واحد مسکونی به مددجویان و افتتاح مجازی مراکز ناشنوا و خانواده اراک و مرکز اعصاب و روان مرد ساوه در این هفته از رایگان شدن خدمات توانبخشی بهزیستی در این هفته اطلاع داد.

افتتاح و واگذاری 27 واحد مسکونی به مددجویان در استان مرکزی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی زهرا امینی با اشاره به روز دنیای افراد دارای معلولیت و لزوم بزرگداشت و تکریم صندلی معلولان گفت: سال جاری هفته افراد دارای معلولیت از 13 لغایت 19 آذرماه با شعار ساخت دنیای بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت برگزار می گردد.

وی روز دنیای معلولین را فرصتی برای متولیان رفاه و سلامت این افراد دانست و اضافه کرد: گرامیداشت این مناسبت توانمندی ها، ظرفیت ها، مسائل و مسائل افراد دارای معلولیت و انتظارات بر حق آنها را در سطح جامعه منعکس می نماید.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اعلام کرد: سوم دسامبر در حالی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز دنیای افراد دارای معلولیت اعلام شده است که بیش از چند میلیون نفر در سراسر دنیا به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می برند.

امینی اظهار کرد: اصلی ترین وظیفه این اداره کل افزایش سطح سلامت در سطوح مختلف اجتماعی، روانی و جسمی افراد دارای معلولیت است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی توضیح داد: حق برخورداری از یک زندگی عادی، در رأس حقوق افراد دارای معلولیت قرار گرفته است که در پی احقاق آن کوشش می گردد و این در حالی است که حق بهره مندی از خدمات آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی افراد دارای معلولیت، حق ذاتی آن ها است و راه اندازی تشکیلاتی چون بهزیستی یاری به این افراد و فعالان این عرصه برای رسیدن به این مجموعه حقوق است.

امینی اعلام کرد: سال هاست که شعار معلولیت مانع پیشرفت نیست را در تمام جسم و روح خود زمزمه می کنیم و این تغییر ذهن را مدیون کسانی هستیم که با اراده و همت والایشان توانمندی هایشان را به رخ کشیدند و نشان دادند معلولیت محدودیت نیست بلکه چهره ای بازشناخته از هنر و استعداد در قالب روح بلند این عزیزان است.

وی ضمن اعلام افتتاح و واگذاری 27 واحد مسکونی به مددجویان و افتتاح مجازی مراکز ناشنوا و خانواده اراک و مرکز اعصاب و روان مرد ساوه در این هفته از رایگان شدن خدمات توان بخشی بهزیستی در این هفته اطلاع داد و گفت: خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و... ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده های آنها در این هفته رایگان است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به بازدید مجازی از مراکز توان بخشی مراقبتی با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در این هفته همچنین از خانواده هایی که مسئولیت نگهداری از چند معلول را به عهده دارند تجلیل می گردد.

امینی با بیان اینکه از هنرمندان معلول نیز در این هفته تجلیل می گردد، توضیح داد: هنرمندان دارای معلولیت در رشته های نمایشی، تجسمی، موسیقی و همچنین هنرمندانی که در زمینه توانمندسازی افراد دارای معلولیت در حوزه هنر کوشش نموده اند به مناسبت گرامیداشت این هفته تجلیل می شوند.

وی در مورد دیگر برنامه های بهزیستی به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت گفت: تقدیر از کارکنان معلول شاغل در دستگاه های استان توسط همان دستگاه، تقدیر از کارشناسان نمونه توان بخشی شهرستان ها، تقدیر از مدیران مراکز شبانه روزی در مورد کنترل کرونا، تقدیر از مراکز روزانه توان بخشی آموزشی برتر در ارائه خدمات توان بخشی از راه دور و تقدیر از کارگاه های فراوریی حمایتی و مراکز حرفه آموزی که با تغییر فراوری محصولات خود به کنترل و کاهش آسیب های ناشی از کرونا یاری کردند و اهدای دستگاهی جهت استفاده نابینایان در کتابخانه نابینایان خزایی اراک برگزاری جلسه وبینار (واتساپ تصویری) جهت آنالیز مسائل افراد دارای معلولیت توسط مسئولین عالی رتبه استان، از جمله برنامه های بهزیستی در این هفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11664

به "افتتاح و واگذاری 27 واحد مسکونی به مددجویان در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح و واگذاری 27 واحد مسکونی به مددجویان در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید