افشاگری واشنگتن پست از کوشش ترامپ برای تقلب در انتخابات

به گزارش سهندبلاگ، تنها سه روز مانده به جلسه نشست کنگره امریکا برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا روزنامه واشنگتن پست فایلی صوتی را منتشر کرد که آتش در خرمن رؤیاهای دونالد ترامپ افکند. این فایل صوتی مربوط به گفت و گوی رئیس جمهوری امریکا با وزیر داخله ایالت جورجیا است که در آن با لحنی تهدید آمیز از او می خواهد اعلام کند، نتایج انتخابات در این ایالت صحیح نیست.

افشاگری واشنگتن پست از کوشش ترامپ برای تقلب در انتخابات

به گزارش سایت شبکه خبریسی ان ان، در این مکالمه تلفنی در حالی که برد رافنسپرگر، وزیر داخله و مسئول انتخابات در جورجیا اصرار می نماید که اعتقاد دارد، انتخابات کامل و بدون شک و تردیدی بوده است، وی را تحت فشار می گذارد و به او می گوید: من فقط یک چیز را از تو می خواهم، باید 11 هزار و 780 هزار رأی پیدا کنی تا یک رأی بیشتر از آن چیزی باشد که احتیاج داریم. باید بگویی دوباره رأی ها را شمرده اید و متوجه اشتباه شده اید. او در حالی خواهان 11 هزار و 780 هزار رأی شد که جو بایدن در این ایالت پیروز به کسب 11 هزار و 779 رأی شده بود. در پی این افشاگری، کاملا هریس در اظهاراتی کوشش های ترامپ را به نقد گرفت و این کوشش ها را نشان دهنده سوء استفاده از قدرت تلقی کرد.

روزنامه واشنگتن پست به این افشاگری بسنده نکرد و مقاله مشترکی از 10 رئیس سابق پنتاگون منتشر کرد که در آن مراتب نگرانی خود را بابت رفتارهای غیرمسئولانه ترامپ اعلام کردند. به گزارش آسوشیتدپرس، این 10 وزیر دفاع که از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه هستند، با تأکید بر اینکه پیگیری ادعای تقلب، اقدامی خطرناک، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است، هشدار دادند که انجام نشدن مراسم تحلیف مطابق روال همیشگی و خودداری ترامپ از پذیرش نتایج می تواند خطرات زیادی را به بار آورد. زیرا مراسم تحلیف بایدن در زمانی رخ می دهد که عرصه سیاست بین المللی در چالش های بسیاری به سر می برد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12135

به "افشاگری واشنگتن پست از کوشش ترامپ برای تقلب در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری واشنگتن پست از کوشش ترامپ برای تقلب در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید