المانیتور: هواداران براندازی، سیاست دولت ترامپ در قبال ایران را ربوده اند

به گزارش سهندبلاگ، یک رسانه آمریکایی گزارش داده کنترل سیاست دولت فعلی آمریکا در قبال ایران را هواداران براندازی در دست گرفته اند.

المانیتور: هواداران براندازی، سیاست دولت ترامپ در قبال ایران را ربوده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی گزارش داده سیاست دولت فعلی این کشور در قبال ایران از هدف ادعایی اولیه مبنی بر کوشش برای بر سر توافقی جدید فاصله گرفته و به سمت براندازی سوق پیدا نموده است.

پایگاه المانیتور نوشته بعضی از مقام های دولت آمریکا اخیراً در محافل خصوصی این گلایه را مطرح نموده اند که سیاست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از هدف قبلاً اعلام شده یعنی کوشش جهت رسیدن به یک توافق جامع تر با ایران منحرف شده و به سمتی سوق پیدا نموده که از براندازی فقط اسمش را کم دارد.

گزارش المانیتور حاکی است مقام های دولت ترامپ، علی رغم ادعاهایشان درباره قصد گفت وگو با ایران، رویه ای را در پیش گرفتند که به تنش ها دامن زده و احتمال گفت وگو را کاهش می دهد.

یک مقام ارشد آمریکایی به شرط عدم افشای نام گفت: فکر می کنم هدف واقع بینانه و اساسی ترامپ که [به ایرانی ها] می گفت بیایید توافقی گسترده تر بکنیم توسط کسانی که قصد براندازی در ایران دارند ربوده شده است.

پیش از این، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به گزارش ها درباره استعفای محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اظهاراتی توهین آمیز مطرح نموده و وزیر خارجه و رئیس جمهور ایران را سردمداران یک مافیای مذهبی خوانده بود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا علی رغم تکرار این توهین ها در مصاحبه با المانیتور مدعی شده هدف دولت آمریکا مبنی بر کوشش جهت رسیدن به توافقی جامع با ایران تغییر ننموده است.

وی گفت: همان طور که رئیس جمهور تعیین نموده هدف نهایی ما مذاکره بر سر توافقی خوب است که ضمن تضمین ایمنی مردم آمریکا تمامی رفتارهای مخرب ایران را در نظر می گیرد.

مقام آمریکایی اضافه نمود: ایالات متحده به دنبال آن است که ایران تعهد بدهد آماده ایجاد تغییرات بنیادین در رفتارهای مخرب خود است. به دنبال توافقی هستیم که به نحو جامع تمامی رفتار های بی ثبات کننده ایران را پوشش می دهد.

فیلیپ گوردون، مقام دولت سابق آمریکا در گفت وگو با المانیتور گفته از لحن و اقدامات دولت ترامپ اینطور برنمی آید که او به دنبال مذاکره با ایران است، بلکه او به دنبال براندازی است.

ترامپ سه شنبه 8 می (18 اردیبهشت ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران پس از دوره های زمانی 90 و 180 روزه امضا کرد.

او شامگاه 15 مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم ها که بخش های کشتی رانی، اقتصادی و انرژی ایران را هدف قرار می دهند هم از روز 14 آبان ماه از سر گرفته شده اند.

برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، تیرماه سال 1394 میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه 1+5) حاصل شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 800

به "المانیتور: هواداران براندازی، سیاست دولت ترامپ در قبال ایران را ربوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المانیتور: هواداران براندازی، سیاست دولت ترامپ در قبال ایران را ربوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید