انجام اولین معامله سوییس با ایران به وسیله کانال بشردوستانه

به گزارش سهندبلاگ، دولت سوییس اعلام نمود یک شرکت داروسازی سوییسی اولین معامله تحت کانال تجاری بشردوستانه جدید با ایران را تکمیل کرد.

انجام اولین معامله سوییس با ایران به وسیله کانال بشردوستانه

به گزارش فارس به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دبیرخانه امور مالی دولت سوییس در ایمیلی اظهار داشت: مایلیم تاکید کنیم عملیاتی سازی مقدمات تجارت بشردوستانه سوییس (SHTA) در حال پیشرفت است و چند شرکت پیش از این پذیرفته شده اند و شرکت های بیشتری هم خواهند بود. معاملات بیشتر باید به زودی انجام گردد.

دولت سوییس نام شرکت داروسازی مذکور را اعلام نکرد و همچنین ارزش این محموله را هم ذکر نکرد. تنها گفته شده که شامل داروی سرطان است که برای درمان برتری آهن بر اثر انتقال مکرر خون به بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت سوئیس 10 بهمن در بیانیه ای اعلام نموده بود روز 27 ژانویه (هفتم بهمن) مجوز نخستین پرداخت برای ارسال دارو به ایران به ارزش دو میلیون و 550 هزار دلار از سوی یک شرکت داروسازی این کشور صادر شد. اما برن در اردیبهشت ماه تأیید کرد هیچ مبادله اقلام از کانال اصطلاحاً بشردوستانه ای که آمریکا ادعا می نماید برای رساندن دارو به ایران ایجاد شده، صورت نگرفته است.

هدف سازوکار تجاری بشردوستانه سوئیس ایجاد یک کانال امن پرداخت برای صادرکنندگان و فراوری کنندگان مواد غذایی و دارو در سوئیس به وسیله یک بانک سوئیسی است تا دریافت پول صادرات آن ها به ایران تضمین گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9607

به "انجام اولین معامله سوییس با ایران به وسیله کانال بشردوستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام اولین معامله سوییس با ایران به وسیله کانال بشردوستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید