انجام بیش از 13 هزار تست پی سی آر در مرز های کشور

به گزارش سهندبلاگ، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از غربالگری 273 هزار و 310 نفر در مبادی مرزی رسمی کشور اطلاع داد و گفت: از 13 هزار و 486 نفر که دارای علائم بودند، تست پی سی آر گرفته شد که 57 نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند.

انجام بیش از 13 هزار تست پی سی آر در مرز های کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از غربالگری 273 هزار و 310 نفر در مبادی مرزی رسمی کشور اطلاع داد و گفت: از 13 هزار و 486 نفر که دارای علائم بودند، تست پی سی آر گرفته شد که 57 نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند.

مهدی، ولی پور با اعلام این آمار ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 20 اسفندماه کلید خورده و تا صبح بیست و سوم اردیبهشت ماه، 273 هزار و 310 نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت 39 هزار و 310 تست فوری از مسافران مشکوک به ابتلا به کرونا گرفته شده است.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر افزود: این طرح با مشارکت 471 نیروی عملیاتی در 16 استان و 16 مرز هوایی، دریایی و زمینی حال اجراست.

ولی پور شرح داد: این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و یاری به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می گردد و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت احتیاج تست سریع کرونا گرفته می گردد.

وی اضافه نمود: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه های سه نفره در مرز های زمینی و گروه های پنج نفره در مرز های هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت احتیاج به نقاهتگاه های پیش بینی شده ارجاع می شوند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود: از دیروز تا امروز (21 اردیبهشت 1400) و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، 18 هزار و 133 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 575 نفر از آن ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 691 هزار و 352 نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه اضافه نمود: تا به امروز دو میلیون و 144 هزار و 197 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. پنج هزار و 522 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و 17 میلیون و 343 هزار و 586 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، اکنون 46 شهر کشور در شرایط قرمز، 263 شهر در شرایط نارنجی، 139 شهر در شرایط زرد و صفر شهر در شرایط آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهر های با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان های آبی به صفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین اعلام نمود: تا به امروز یک میلیون و 570 هزار و 588 نفر دوز اول واکسن کرونا و 312 هزار و 137 نفر نیز دوز دوم را تزریق نموده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و 882 هزار و 725 دوز رسید.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در دنیا به وجود آورده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13784

به "انجام بیش از 13 هزار تست پی سی آر در مرز های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از 13 هزار تست پی سی آر در مرز های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید