انیمیشنی درباره ایران در فهرست اولیه اسکار 2018

به گزارش سهندبلاگ، فهرست 26 انیمیشن ارسالی برای شرکت در شاخه بهترین انیمیشن بلند جوایز سینمایی اسکار در سال 2018 اعلام شد.

انیمیشنی درباره ایران در فهرست اولیه اسکار 2018

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، در میان 26 انیمیشن بلندی که برای حضور در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار به آموزشگاه ارسال شدند نام انیمیشن اسب های پنجره ای: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی به کارگرانی و تهیه کنندگی آنماری فلمینگ محصول کشور کانادا نیز دیده می گردد.

داستان این انیمیشن درباره دختر شاعر و دورگه ای به نام رزی مینگ است که به همراه مادر چینی و پدر ایرانی اش در کانادا زندگی می نماید. وی پس از انتشار کتاب شعرش، به یک جشنواره ادبی در ایران و شهر شیراز دعوت می گردد و در سفرش به سرزمین پدری حقایقی تازه و پنهان شده درباره گذشته اش کشف می نماید.

این انیمیشن که در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در بخش بهترین انیمیشن بلند نیز نامزده شده است، بر اساس رمانی مصور با همین نام نوشته فیلمینگ و با مشارکت اقتصادی 730 نفر از 28 کشور دنیا ساخته شده و تاکنون در چندین جشنواره به روی پرده رفته و در جشنواره های ونکوور و تورنتو در کشور کانادا نیز پیروز به کسب جوایزی شده است.

دیگر آثار مهمی که سال جاری برای شرکت در شاخه بهترین انیمیشن بلند اسکار به دفتر آموزشگاه ارسال شدند؛ شامل من نفرت انگیز 3، کوکو نان آور، ماشین ها 3، فیلم ایموجی، اتل و ارنست، فردیناند، دختری بدون دست، در این گوشه دنیا، فیلم لگو بتمن، فیلم لگو نینجا، دوست داشتن ونسان، مری و گل جادوگر، مومیایی ها و سرزمین عجایب زمستانی، صدای خاموش، اسمورف ها: روستای گمشده بچه رئیس و ستاره می شوند.

بر اساس قوانین اسکار، در صورتی که حداقل 16 انیمیشن بلند واجد شرایط برای رقابت در جوایز اسکار شناخته شوند، پنج اثر به عنوان نامزد نهایی در این شاخه شناخته خواهند شد.

همچنین سال جاری برای اولین بار و طبق قوانین جدید، تمامی اعضای آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی اسکار می توانند در شاخه بهترین انیمیشن بلند رای دهند..

نامزدهای نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 23 ژاویه 2018 (سوم بهمن) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز این رویداد مهم سینمایی نیز روز چهارم مارس (13 اسفند) برگزار خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: انتخاب
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4972

به "انیمیشنی درباره ایران در فهرست اولیه اسکار 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشنی درباره ایران در فهرست اولیه اسکار 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید