اهدای کتاب های نفیس عباس جوانمرد به خانه موزه انتظامی

به گزارش سهندبلاگ، شکرخدا گودرزی مدیر خانه موزه انتظامی درباره اهدای بخشی از کتاب های کتابخانه عباس جوانمرد به خانه موزه انتظامی به خبرنگاران گفت: طبق صحبت هایی که با خانم نصرت پرتوی همسر عباس جوانمرد و عضو گروه هنر ملی داشتم وی در نظر دارد بخشی از کتاب های نفیس کتابخانه عباس جوانمرد را به خانه موزه انتظامی اهدا کند.

اهدای کتاب های نفیس عباس جوانمرد به خانه موزه انتظامی

وی در خاتمه بیان کرد: از آنجا که زنده یاد عزت الله انتظامی از اعضای گروه هنر ملی بوده است و در طول سال ها آثار درخشانی را با این گروه روی صحنه داشته است، همسر عباس جوانمرد که به عنوان اولین بانوی درام نویس تاریخ نمایش ایران نیز شناخته می گردد از جانب وی و به پاس همکاری های سالیان گذشته و شان و صندلی خانه موزه انتظامی قصد دارد این کتاب های نفیس را در اختیار خانه موزه انتظامی بگذارد.

گروه هنر ملی یکی از مهم ترین گروه های نمایشی در تاریخ تئاتر معاصر ایران است که در بازه زمانی 1335 تا 1357 نقش بسزایی در جریان نوین نمایشی ایران داشته است.

عباس جوانمرد، شاهین سرکیسیان، علی نصیریان، بهرام بیضایی، منوچهر انور، جمشید لایق، عنایت بخشی، خسرو شکیبایی، فردوس کاویانی، عزیزالله هنرآموز، هادی اسلامی، نصرت پرتوی، بهزاد فراهانی، محمود دولت آبادی و ... از جمله اعضای گروه هنر ملی بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 33

به "اهدای کتاب های نفیس عباس جوانمرد به خانه موزه انتظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای کتاب های نفیس عباس جوانمرد به خانه موزه انتظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید