اچ پی و دل به دنبال فراوری لپ تاپ در خارج از چین

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، به گفته منابعی که خواسته اند ناشناس بمانند، شرکت های اچ پی و دل تصمیم دارند 30 درصد از کسب و کار نوت بوک خود را از چین خارج نمایند.

اچ پی و دل به دنبال فراوری لپ تاپ در خارج از چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

این در حالی است که مایکروسافت، آمازون، سونی و نینتندو نیز قصد دارند بخشی از کسب و کار فراوری کنسول های بازی و بلندگوهای هوشمندشان را از چین خارج نمایند. شرکت های دیگر از جمله لنوو، ای سر و ایسوس تک کامپیوتر هم مشغول ارزیابی گزینه های موجود هستند.

در بحبوحه کوشش های دونالد ترامپ برای استفاده از تعرفه های مالیاتی جهت مذاکره با چین درباره شرایط تجاری بهتر، شرکت های مختلف سعی دارند فرایندهای فراوری محصولات خود را از چین خارج نمایند تا از عواقب این مذاکرات در امان بمانند. هرچند بعضی از شرکت ها مشغول طراحی برنامه های احتمالی برای فراوریات خود هستند و بعضی دیگر نیز عملیات های سرهم بندی تعدادی از محصولات خود را از چین تغییر داده اند، اما در عمل تعداد اندکی از شرکت ها فراوری انبوه کالاهای خود را از این کشور خارج نموده اند. به این ترتیب بعید به نظر می رسد موقعیت چین به عنوان بزرگترین پایگاه فراوری محصولات الکترونیک دنیا در آینده تغییر کند.

این در حالی است که ماه گذشته گوگل بخش اعظم فراوری مادربوردهای خود را به تایوان منتقل نموده تا به این ترتیب از تعرفه مالیاتی 25 درصدی خود را خلاص کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2145

به "اچ پی و دل به دنبال فراوری لپ تاپ در خارج از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اچ پی و دل به دنبال فراوری لپ تاپ در خارج از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید