این اسپری می تواند از عفونت کرونا جلوگیری کند

به گزارش سهندبلاگ، محققان در دانشگاه کلمبیا یک اسپری بینی ساخته اند که ممکن است بتواند از ابتلا به بیماری همه گیر کووید 19 پیشگیری کند.

این اسپری می تواند از عفونت کرونا جلوگیری کند

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، بسیاری از امیدها برای بازگشت به زندگی طبیعی پس از همه گیری بیماری کووید 19 به ساخت واکسن ها بسته شده است، اما تزریق واکسن با محدودیت هایی روبرو است و هیچ تضمینی برای توزیع آسان و رسیدن آن به مناطق فقیر و کم درآمد وجود ندارد.

اکنون ممکن است علم جایگزین قابل دسترسی تری را ارائه دهد. محققان دانشگاه کلمبیا یک اسپری بینی فراوری نموده اند که در آزمایشات اولیه با موفقیت از ابتلای موش خرما و همچنین یک مدل سه بعدی از ریه های انسان به عفونت کووید 19 جلوگیری نموده است.

لیپوپپتید (ترکیبی از لیپید و پپتید) با انسداد یک پروتئین کلیدی در ایجاد شکل لازم، از ترکیب ویروس کرونا با غشای سلول هدف جلوگیری می نماید. این روش سریعاً کار می نماید و حداقل 24 ساعت دوام دارد.

استفاده از این اسپری بینی هم مقرون به صرفه است، هم مدت زمان طولانی دوام دارد و هم نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.

البته تا رسیدن این اسپری به دست عموم مردم هنوز مدت زیادی مانده است، چرا که ضروری است ابتدا آزمایش های بالینی انسانی انجام گردد و فراوری آن در مقیاس زیاد نیز نیازمند گذشت زمان است.

محققان دانشگاه کلمبیا می گویند در حال برنامه ریزی برای پیشبرد سریع این اسپری بینی و آزمایش های بیشتر آن هستند.

این اسپری می تواند در بسیاری از نقاط دنیا که واکسیناسیون انبوه کووید-19 در آنها سخت است، محافظت ایجاد کند.

محققان می گویند که این اسپری حتی می تواند به عنوان یک مکمل در جاهایی که واکسن کرونا در آنها به راحتی در دسترس است، استفاده گردد بنابراین افرادی که نمی توانند واکسن بزنند یا کسانی که واکسن برایشان موثر نیست، می توانند روزانه از این اسپری استفاده نمایند و از ایمنی خود اطمینان حاصل نمایند. این روش به نوبه خود می تواند شیوع کروناویروس را محدود نموده و انتها همه گیری را تسریع کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11253

به "این اسپری می تواند از عفونت کرونا جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اسپری می تواند از عفونت کرونا جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید