ورود واکسنهای مشابه مدرنا و نواکس به فاز بالینی تا 3ماه آینده

به گزارش سهندبلاگ، دکتر مصطفی قانعی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی کرونا با واکسن ایرانی دیرتر از واکسیناسیون گروه های خاص انجام می شود، گفت: امیدواریم یکی از شرکتهای دانش بنیان که در زمینه تولید واکسن مشابه مدرنا مبتنی بر پلتفرم mRNA فعالیت خود را از آغاز اپیدمی کرونا آغاز کرده بود تا سه ماه آینده بتواند وارد فاز تست بالینی شود.

ورود واکسنهای مشابه مدرنا و نواکس به فاز بالینی تا 3ماه آینده

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا در خصوص تحقیقات واکسنی که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله مورد پیگیری قرار گرفته گفت: به تازگی فاز حیوانی این واکسن به اتمام رسیده و به زودی تا یک ماه آینده مجوز بالینی را دریافت می کند؛ این واکسن مبتنی بر ویروس کشته شده بوده که آماده برای تست انسانی است.

قانعی اضافه نمود: همچنین یک واکسن دیگر که محصول دو شرکت دانش بنیان است تا سه ماه آینده وارد فاز بالینی شود؛ این واکسن مشابه واکسن نوواکس است.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه امیدوار هستیم که این واکسن ها به مرحله تست انسانی برسند تا نتایج مشخص شوند، خاطر نشان کرد: امیدواریم این واکسن ها به 4 واکسن در حال تست بالینی برسند.

به گفته وی، تست های بالینی معمولاً حداقل 3 ماه به طول می انجامد تا نتایج آن مشخص شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13667

به "ورود واکسنهای مشابه مدرنا و نواکس به فاز بالینی تا 3ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود واکسنهای مشابه مدرنا و نواکس به فاز بالینی تا 3ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید