با پاستاهای معروف ایتالیا بیشتر آشنا شویم

به گزارش سهندبلاگ، آشنایی با کشور ایتالیا

کشور ایتالیا در قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر زیبای رم می باشد . دین رسمی این کشور مسیحیت و مذهب کاتولیک است . بیشتر از نصف جمعیت این کشور را خارجی ها تشکیل می دهند . مردم این کشور با زبان های متفاوت آلمانی ، ایتالیایی ، فرانسوی ، لیگوری و لیمباردی صحبت می نمایند . به لحاظ آداب و رسوم ، عجیب ترین و خنده دارترین رسومات را دارند ، ازجمله اینکه دشنام دادن و تملق را ویژگی های خوبی می دانند . این کشور جاذبه های گردشگری زیادی مانند ونیز ، سیسیل ، تورین و دریاچه کومو می باشد که در کنار بازدید از این اماکن ، می توان سفر خود را با امتحان کردن پاستاهای معروف ایتالیا جذاب تر نمود . در این مقاله علاوه بر آشنایی با فرهنگ غذایی ایتالیا ، به شماری از پاستاهای معروف ایتالیا و مواد تشکیل دهنده آن ها اشاره می نماییم.غذاهای ایتالیا امروزه در کل دنیا شهرت پیدا نموده اند .

با پاستاهای معروف ایتالیا بیشتر آشنا شویم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

فرهنگ غذایی مردم ایتالیا

مردمان این کشور در پخت غذاهای متنوع تبحر خاصی دارند به ویژه پاستاهای معروف ایتالیا که در دنیا معروف هستند به طوری که اصالت پیتزا نیز متعلق به این کشور می باشد و از فرهنگ مردم این کشور سرچشمه گرفته است .تقریبا در بیشتر غذاهای آن ها ، ماکارونی و به ویژه پنیر به وفور پیدا می شود . از دیگر مواد اولیه در غذاهای این کشور می توان به انواع سوسیس ها ، ماهی ، سیب زمینی ، گوشت خوک و برنج می باشند که مانند پنیر زیاد استفاده می شود . حتی آن ها نوشیدنی های خاص خود را دارند .

انواع پاستاهای معروف ایتالیا و نحوه پخت آن ها

پاستاهای معروف ایتالیا نه تنها در این کشور بلکه در کل دنیا معروف می باشند که شماری از آن ها عبارتند از :

1 . پاستا ای سیسی :

ترکیبات این نوع پاستا ، شامل سیب زمینی ، نخود ، سبزیجات ، روغن زیتون و پاستا می باشد که تقریبا باب میل هر سلیقه ای می باشد و به دوصورت شمالی و جنوبی پخته می شود که نوع شمالی آن تقریبا آبکی تر است .

2 . پاستا یا اسپاگتی کن لی وونگول :

این پاستا نیز در شمار پاستاهای معروف ایتالیا می باشد . در پخت این نوع غذا ، نوعی ماکارونی استفاده می شود و معمولا ساکنان ایتالیا ترجیح می دهند این غذا را در فصل های گرم سال ، به ویژه تابستان بپزند و نوع معروف آن مربوط به بخش جنوبی این کشور می باشد . مواد اولیه تشکیل دهنده این نوع پاستا ، روغن ، فلفل ، سیر ، جعفری ، صدف دریایی و پاستا می باشد .

3 . پاستا آی ریسی :

این نوع پاستا یا اسپاگتی نیز در لیست پاستاهای معروف ایتالیا قرار می گیرد و طرز تهیه نیز به صورت ترکیبی از سبزیجات ، صدف دریایی ، فلفل ، پاستا و نوعی خارپشت می باشد که این نوع پاستا نیز در مناطق جنوبی ایتالیا به ویژه منطقه پوگلیا پخته می شود . برخی افراد چون به مزه خارپشت علاقه زیادی ندارند ، به آن خامه اضافه می نمایند .

4 . راگو از جمله پاستاهای معروف ایتالیا :

در ترکیب این غذا از نوعی پاستا ، سبزیجاتی مانند جعفری ، سس هایی با پایه گوشت و سس گوجه فرنگی و پیاز استفاده می شود . علاوه بر آن موادی که گفته شد ، تکه های گوشت نیز در آن استفاده می شود و معمولا گوشت خوک را بیشتر استفاده می نمایند . این نوع پاستا به دو صورت پخته می شود که نوع ناپل آن معروف تر می باشد .

5 . ریتا الا جنووس :

این نوع غذا نیز از جمله پاستاهای معروف ایتالیا می باشد و نیز نوع معروف آن در شهر ناپل ایتالیا پخته می شود که معمولا در این نوعش از پیاز زیاد و سس مخصوص استفاده می شود . این پاستا را معمولا در جنوا می پختند اما امروزه بیشتر در روزهای تعطیل از جمله روزهای یکشنبه پخته می شود . در ترکیب این غذا از تکه های گوشت هویج ، کرفس ، پیاز زیاد و پنیر پارمیسان استفاده می شود و باید ساعت ها و با شعله ملایم پخته شود .

6 . اسپاگتی کاسیو ای پپه :

علت نامگذاری این نوع غذا به دلیل وجود پنیر و فلفل مخصوصی است که در پخت آن استفاده می شود . شاید در نگاه اول پخت آن ساده به نظر برسد اما برخلاف ترکیبات کم این نوع پاستا که شامل پاستا ، فلفل سیاه و پنیر پکورینو می باشند ، درست کردن سس آن کمی سخت به نظر می رسد .

7 . کاربونارا ازجمله پاستاهای معروف ایتالیا :

در ترکیب این نوع پاستا از زرده تخم مرغ ، گوشت و پنیر استفاده می شود . اصالت این نوع غذا به کشور روم برمی شود و معمولا یک سس مختص به خود دارد .

8 . آماتریسیانا :

مواد اصلی و اولیه این پاستا که در شمار پاستاهای معروف ایتالیا قرار گرفته است ، گوجه فرنگی ، گوشت و پنیر پکورینو می باشد که نوع پاستا از فرهنگ غذایی مردم روم به ویژه روستاهای آن گرفته شده است . در پخت نوع قدیمی آن از گوشت و پنیر استفاده نمی شد و تنها از گوجه فرنگی ، سیر و پیاز استفاده می شده است .

9 . اسپاگتی آگلیو :

این نوع پاستا که غذایی گیاهی و مطابق سلیقه افرادی که میانه خوبی با غذاهای گوشتی ندارند و در ترکیب آن از سیر ، فلفل ، روغن زیتون ، پاستا و انواع سبزیجات استفاده می شود و در شمار پاستاهای معروف ایتالیا می باشد.

10 . اسپاگتی آل پومودورو :

ماده اصلی این نوع اسپاگتی معروف ، گوجه فرنگی می باشد . همچنین از سیر و ریحان و پاستا در پخت آن استفاده می شود . پخت این پاستا بسیار حساس می باشد و باید به اندازه کافی بپزد .

11 . لازانیا در شمار اسپاگتی های معروف ایتالیا :

در ترکیب این نوع غذا که امروزه در ایران نیز پخته می شود و دستوری ساده تر از بقیه پاستاهای معروف ایتالیایی دارد ، لایه های پاستا ، سس ، گوشت چرخ نموده راگو و پنیر پارمیزان می باشد . این غذا نیز بیشتر در شهر ناپل پخته می شود .

12 . آرانچینی :

این غذا را می توان در لیست پاستاهای معروف ایتالیا قرار داد ، زیرا طرز تهیه آن شبیه به پاستاها می باشد . در ترکیب این نوع غذا از پنیر موتزرلا ، سس گوجه فرنگی ، انواع ادویه جات و روغن زیتون استفاده می شود و طعمی مانند پاستاها و لازانیای ایتالیایی دارد .

13 . اسپاگتی ایتالیایی :

در تهیه این نوع اسپاگتی از ماکارونی های رشته ای استفاده می شود . در تهیه این نوع اسپاگتی از عصاره گالتفیش استفاده می شود که این عصاره از ترشحات بدنی نوعی نرم تن تهیه می شود . طعم این غذا توانسته است افراد و هواداران زیادی را به سمت خود جذب کند .

14 . پاستا راویولی در شمار پاستاهای معروف ایتالیا :

در ترکیب این نوع پاستا ، از مواد گیاهی استفاده می شود و به صورت بالشتک هایی پخته می شود و برای اینکه به این شکل در بیایند ، آن ها را در اسفناج می پیچند .

منبع: دلتابان
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2678

به "با پاستاهای معروف ایتالیا بیشتر آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پاستاهای معروف ایتالیا بیشتر آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید