با 5 ترفند از رانندگی در باران جان سالم به در ببرید!

به گزارش سهندبلاگ، چقدر تجربه رانندگی در شرایط بارانی را دارید؟ می دانید بخار شیشه را چگونه از بین ببرید یا کروز کنترل چقدر می تواند برای شرایط آب وهوای نامساعد خطرناک باشد.

با 5 ترفند از رانندگی در باران جان سالم به در ببرید!

باران در کنار حس طراوت و پاکیزگی که دارد می تواند شرایط خیلی بدی را برای رانندگان به وجود بیاورد. با بارش باران و آب گرفتگی معابر اندازه تصادفات و ترافیک به شکل چشمگیری افزایش پیدا می نماید. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به ارائه نکاتی که هنگام رانندگی در هوای بارانی باید رعایت کنید می پردازد.

یکی از بدترین شرایطی یک راننده می تواند تجربه کند، هوای بارانی و زمین مرطوب است. در این مواقع کاهش سرعت یک عنصر حیاتی است. در ادامه با 5 اقدامی که در زمان هوای بارانی باید انجام دهید آشنا می شوید.

حواستان به تمیزی شیشه ها باشد!

از پر بودن مخزن شیشه شور و سالم بودن تیغه های برف پاکن خود مطمئن شوید. زمانی که دید شما به وسیله آب وهوا محدود می گردد نباید مانعی روی شیشه وجود داشته باشد. از بیرون و داخل شیشه ها را تمیز کنید.

از سالم بودن چراغ ها مطمئن شوید

طبق نتایج تحقیقات اندازه تصادفات در هوای گرگ ومیش و ابری بیشتر است. حتما سیستم برق و چراغ خودروی خود را چک کنید. از سالم بودن چراغ های مه شکن خود اطمینان حاصل کنید. رانندگی بدون چراغ در هر شرایط آب وهوایی خطرناک است. از سالم بودن تمامی چراغ ها از جمله چرا جلو، چراغ راهنما و چراغ عقب اطمینان حاصل نمایید.

سیستم ترمز و عاج لاستیک ها را چک کنید

در هنگام آغاز فصل بارانی حتما سیستم ترمز و عاج لاستیک های خود را چک کنید. باران بر روی سطح خشک و آفتاب خورده، سطحی لیز را ایجاد می نماید.

درصورتی که شیشه های ماشین را بخار گرفت، کافی است کمی درجه حرارت خودرو را روی گرما قرار دهید و دکمه کولر ماشین را بزنید تا فن خودرو بخار را از بین ببرد.

درصورتی که سیستم تهویه خودرو دچار مشکل شده است، با استفاده از یک دستمال نخی بخار را پاک کنید و لای پنجره را کمی باز کنید تا اختلاف دمای بیرون با درون خودرو کم گردد.

فاصله را رعایت کنید

به خاطر داشته باشید سرعت درج شده بر روی تابوهای کنترل سرعت در بزرگراه ها برای شرایط مساعد آب وهوایی است؛ بنابراین زمانی که خیابان خیس است شما باید از سرعت خود بکاهید. پیشنهاد می کنیم حداقل پنج ثانیه فاصله بین خودروی خود و خودروی جلویی فاصله قرار دهید.

اگر خودروی شما به کروز کنترل مجهز است هیچ گاه در مسیرهای خیس و بارانی از این ویژگی استفاده نکنید. زیرا شتاب اتوماتیک در این شرایط ممکن است باعث گردد کنترل وسیله نقلیه را از دست بدهید.

مراقب سطح آب باشید!

اگر ارتفاع آب در روی خیابان بیش از 6 سانتی متر است از رانندگی روی آن اجتناب کنید. به گفته کارشناسان شما کنترل خودرو را در آب با عمق 6 سانتی متر از دست می دهید، حتی اگر شما کنترل خودرو را حفظ کنید زمانی که یک خودروی سنگین تر از کنار شما عبور می نماید آب را به زیر ماشین شما فشار می دهد و این موجب ازکارافتادن موتور شما خواهد شد.

سعی کنید در روزهای بارانی فقط در شرایط ضروری خودرو را از منزل خارج کنید تا از سنگین شدن ترافیک و تصادفات احتمالی جلوگیری کنید.

پیشنهاد دیدنی: ویدیوی مجذوب کننده انگلی که به زامبی تبدیل می نماید + ویدیو را از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18431

به "با 5 ترفند از رانندگی در باران جان سالم به در ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 5 ترفند از رانندگی در باران جان سالم به در ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید