بهترین جاذبه های گردشگری قبرس ، بخش دوم

به گزارش سهندبلاگ، جزیره قبرس، با اینکه کوچک است اما دارای تاریخ بزرگی است. قبرس، علاوه بر داشتن سواحلی درخشان، دارای مکان های باستانی مختلفی است که شامل کلیساهای بیزانسی، صومعه ها و موزه های بسیاری است. این جزیره بعلاوه مکان بسیار خوبی برای کوهنوردی به شمار می رود و دارای مراتع و منابع طبیعی و سرسبز منحصربه فردی است.

بهترین جاذبه های گردشگری قبرس ، بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه های توریستی قبرس را به شما معرفی کنیم.

6- قلعه کولوسی

Kolossi Castle

قلعه کولوسی، یک قلعه بسیار زیبا است که در میان قلعه های جزیره قبرس کاملا برجسته است. این قلعه کوچک و به خوبی ساخته شده، در بیرون شهر لیماسول قرار گرفته است. این قلعه در حقیقت یک استحکامات زمان جنگ های صلیبی است. قلعه کولوسی یادآور اهمیت قبرس برای اروپایی ها در زمان جنگ های صلیبی بوده است. این قلعه به عنوان مرکز فرماندهی منطقه مورد استفاده قرار می گرفته است در ابتدا در اختیار شوالیه های سینت جان قرار داشته است. این قلعه، مکان بسیار عالی مشرف به خط ساحلی دارد. امروزه، قلعه کولوسی برای موقعیت ایده آل خود نسبت به روستای کولوسی مورد توجه قرار گرفته است.

7- کیپ گریکو

Cape Greco

حتی در خط ساحلی بسیار شلوغ جنوب جزیره قبرس، مکان هایی وجود دارند می توان از جمیعت های شلوغ دوری کرد و اوقات آرامش بخشی را سپری کرد. کیپ گریکو، یک پارک ملی ساحلی بسیار زیبا و شگفت انگیز است که دارای مسیرهای پیاده روی مختلفی است که از شرق استراحتگاه آگیا ناپا آغاز می شود. در این پارک ملی، گیاهان مخلی مختلف و خارق العاده ای قرار دارند که بسیاری از آنها، ارکیده های وحشی بومی قبرس هستند که در اوایل بهار شکوفه می زنند اما برجسته ترین مکان در این پارک ملی، منظره ساحلی بسیار تماشایی آن با درخشش آب های دریای مدیترانه است.

8- روستاهای ترودوس

Troodos Villages

کوهستان های ترودوس، در منطقه کوهستانی جنوب غربی قبرس قرار گرفته است و پر از روستاهای بسیار زیبایی است که دارای خانه هایی سنتی و تمام سنگی و خیابان هایی سنگ فرش شده است. بعضی از شگفت انگیزترین کلیساها و صومعه های قبرس در این مکان قرار گرفته است. این کلیساها دارای نقاشی های دیواری زیبایی هستند که قدمت بعضی از آنها به دوره قرون وسطایی باز می شود. کلیساهای ترودوس، از لحاظ تاریخی بسیار مهم است که نه عدد از آنها به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. قدم زدن در میان این خیابان های سنگ فرش و تماشا کلیساها و خانه های سنگی می تواند هر توریست و مسافری را به وجد بیاورد. کلیسای فرشته مقرب میکائیل، از جمله مکان هایی است که حتما باید از آن تماشا کنید. این کلیسا در روستای پیدولاس قرار گرفته است.

9- خانه داینیسوس

House of Dionysus

این مکان تاریخی در استراحتگاه فاسوس، خانه داینیسوس است که دارای مجموعه بی نظیری از موزاییک کاری ها است که دارای رنگ های متنوعی هستند و به خوبی تا به امروز حفظ شدند. این مکان بخشی از مکان تاریخی و باستانی فاسوس است که شامل به جای مانده هایی از فاسوس باستانی است. این منطقه، دارای ویرانه های باستانی دوره رومی و یونانی است و شامل چندین خانه موزاییک کاری دیگری می شود. خانه داینیسوس، پر بازدیدترین مکان در منطقه فاسوس به شمار می رود چراکه برترین نمونه های موزاییک کاری ها را در خود جای داده است. این خانه به افتخار خدای داینیسوس نام گذاری شده است.

10- موزه قبرس

Cyprus Museum

جزیره قبرس با داشتن مکان های باستانی و تاریخی بسیار زیاد، دارای موزه های زیادی است اما موزه قبرس، در مرکز این جزیره یعنی شهر نیکوزیا قرار گرفته است و در آنجا، توریستان و مسافران می توانند درک درستی از تاریخ این جزیره داشته باشند. این موزه به شکل ماهرانه مدیریت می شود و توریستان و بازدیدکنندگان را به سفری از دوران نو سنگی تا دوره عثمانی می برد. این موزه از آثار زیبای خود برای به نمایش در آوردن هنر خاص هر دوره زمانی استفاده نموده است. این مجموعه دارای کلکسیونی از مجسمه هایی است که قدمت آنها به قرن هفتم پیش از میلاد باز می شود.

11- ساحل نیسی

Nissi Beach

ساحل نیسی دارای شن هایی سفید و عاشقانه است که در کنار آب های فیروزه رنگ دریا در آگیا ناپا قرار گرفته است. ساحل نیسی، مشهورترین خط ساحلی در قبرس به شمار می رود. بله درست است، این ساحل در طی فصل تابستان، شلوغ می شود. آب های کنار این ساحل، بسیار کم عمق است و در کنار خط ساحلی بسیار آرام است. همین، این ساحل را به مکانی بسیار عالی برای خانواده ها و بچه ها تبدیل می نماید.

12- کایرنیا

Kyrenia

کایرنیا، زیباترین شهر در شمال قبرس است. این شهر دارای ماهیتی از دوره عثمانی قدیمی است که شامل قسمت بندر قدیمی است. قلعه کایرنیا، مشرف به بندر عجیبی است که در قسمت شرقی آن قرار گرفته است. کسانی که به بالا این قلعه می فرایند، یک منظره بسیار بی نظیر را شاهد خواهند بود. این مکان، منطقه بسیار عالی برای قدم زدن و گردش به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17824

به "بهترین جاذبه های گردشگری قبرس ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری قبرس ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید