آنالیز مسمومیت سریالی در مدارس به وسیله وزارت بهداشت

به گزارش سهندبلاگ، معاون درمان وزارت بهداشت آخرین اخبار از آنالیز مسمومیت سریالی در مدارس به وسیله وزارت بهداشت را تشریح کرد.

آنالیز مسمومیت سریالی در مدارس به وسیله وزارت بهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی درباره آخرین اخبار از آنالیز و جمع بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز مسمومیت در دانش آموزان، گفت: کمیته علمی پیش از سال نو به دستور مقام عالی وزارت تشکیل شد و بیش از 30 نفر از برترین متخصصان کشور شامل متخصصین ریه، سم شناسی، میکروب شناسی، عفونی، روانپزشک، بهداشت محیط و... هم در این کمیته به آنالیز گزارشات و یا بازدید های میدانی پرداختند.

وی اضافه نمود: این متخصصان علائم بیماران، نتایج آزمایشگاهی و. را آنالیز کردند و فعلا نتایج تحقیقات تغییری نکرده است.

کریمی تاکید نمود: آنالیز ها نشان داد در کمتر از 10 درصد از دانش آموزان عوامل محرک تنفسی وجود داشته است که سبب بروز علائم تنفسی نظیر سرفه، تنگی نفس و علائم تحریکی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سایر دانش آموزان نیز عوامل هیجانی و استرسی به موضوع اضافه شده است، اظهار کرد: بخشی از این عوامل هیجانی ناشی از این بود که دانش آموز دوست خود را دیده و او هم دچار اضطراب شده و بخشی دیگر هم به علت فضاسازی رسانه ای بود که بعضی با یک بوی غیر اختصاصی که شاید قبلا به آن اهمیت نمی دادند، اکنون دچار علائم اضطرابی می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18994

به "آنالیز مسمومیت سریالی در مدارس به وسیله وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسمومیت سریالی در مدارس به وسیله وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید