تاریخ برجام تمام شده است، تصویب طرح اقدام راهبردی علیه تحریم ها در مجلس مطالبه ملت بود

به گزارش سهندبلاگ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تاریخ برجام تمام شده و اکنون زمان اجرای برجام است. هدف نمایندگان مجلس از تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها تشویق و ترغیب دولت و طرف های برجامی به اجرای برجام است.

تاریخ برجام تمام شده است، تصویب طرح اقدام راهبردی علیه تحریم ها در مجلس مطالبه ملت بود

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا و همچنین آلمان به طرح مجلس ایران برای اقدام در مورد لغو تحریم ها، اظهار کرد: انتظار ما از دولت در مقابل این نوع اظهارنظر ها انجام واکنش تند نسبت به آمریکا و انگلیس بود.

وی با بیان اینکه دولت باید به طرف های مذاکره اعلام کند که تدوین و تصویب طرح لغو تحریم ها در مجلس ایران به علت عدم رعایت تعهدات از سوی طرف های مذاکره بوده است، اضافه نمود: دولت باید اعلام کند که اگر عمل به تعهدات از همان روز اول وجود داشت امروز مجلس چنین طرحی ارایه نمی داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیح داد: انتظار و هدف مجلس از تدوین و تصویب اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها استفاده از دانش صلح آمیز هسته ای متناسب با احتیاج های کشور در اجرای برجام بوده است، در برجام نیز عمل به تعهدات و برطرف تحریم ها لحاظ شده بود که تا به امروز هیچ برطرف تحریمی رخ نداده است.

حیدری با بیان اینکه با توجه به عدم برطرف تحریم ها از سوی طرف های مذاکره راهی جز مقابله با برجام و لغو آن باقی نمانده بود، توضیح داد: به تعبیری بالاتر از سیاهی رنگی نیست و برجام نیز برای ما یک سیاهی بوده و خروجی نداشت از این رو مجلس با تصویب طرح مذکور راه حل ارایه داد و با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.

وی ادامه داد: تصویب طرح اقدام راهبردی علیه تحریم ها در مجلس مطالبه ملت از نمایندگان بوده و بهترین ابزار یاری به دولت در راستا مذاکره مجدد است.

حیدری با بیان اینکه دست دولت در مذاکره با آمریکا و اروپا با طرح مجلس باز است، گفت: ظرف یک ماه اگر طرف های برجامی تحریم ها را لغو ننمایند اقدام دولت در این باره باید شروع گردد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید نمود: ما به برجام بر می گردیم، مذاکره هم می کنیم، اما همه این ها مشروط به اجرای برجام است، زیرا ادامه مذاکره به این شکل به ضرر ما است.

وی با بیان اینکه ایران دیگر زمانی برای بدعهدی به کشور های طرف مذاکره نخواهد داد، گفت: تاریخ برجام تمام شده و اکنون زمان اجرای برجام است.هدف نمایندگان مجلس از تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها تشویق و ترغیب دولت و طرف های برجامی به اجرای برجام است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: این طرح در راستای منافع ملی کشور، حاکمیت و ملت تدوین شده و باید بدانیم که طرف های مقابل که چنین پیغام های به دولت ارسال می نمایند به دنبال ایجاد شکاف بین حاکمیت هستند، چون مجموعه مجلس، دولت و قوه قضائیه و همچنین نهاد ها حاکمیت را تشکیل می دهند و به هر میزانی بتوانند شکاف ایجاد نمایند آسیب به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی زده اند.

حیدری با تاکید بر اینکه آمریکا و هم پیمانانش دلسوز ایران نیستند و این را بار ها ثابت نموده اند، گفت: در طی این سال ها آن ها فقط راستای ایجاد شکاف میان قوا کوشش نموده اند از این رو دولت باید هوشیار و مطلع باشد و با توجه به الزامات طرح به اجرای آن اقدام کند و بداند که کوتاهی در این باره آن ها را مشمول بند 9 طرح و مجازات های در نظر گرفته شده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11916

به "تاریخ برجام تمام شده است، تصویب طرح اقدام راهبردی علیه تحریم ها در مجلس مطالبه ملت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ برجام تمام شده است، تصویب طرح اقدام راهبردی علیه تحریم ها در مجلس مطالبه ملت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید