تایوان: حمله چین 40 درصد از تجارت دنیا را مختل می نماید

به گزارش سهندبلاگ، وزیر خارجه تایوان: نازی ها در جنگ جهانی دوم بر دیگر منطقه ها دست گذاشته و آن را از آن خود می خواندند، چین هم در قبال تایوان چنین رویکردی دارد.

تایوان: حمله چین 40 درصد از تجارت دنیا را مختل می نماید

وزیر خارجه تایوان گفت که اگر چین به این جزیره حمله کند، بیش از 40 درصد از تجارت دنیای دچار اختلال شده و احتمال وقوع جنگ دنیای سوم وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در گفت وگو با شبکه خبری ای بی سی اسپانیا با بیان این که امیدوار است چین به این جزیره خودگردان حمله نکند، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی تایوان، اثرات مالی چنین رویدادی بسیار بزرگ خواهد بود.

او گفت: بیش از 40 درصد از محصولاتی که از این منطقه به دنیا صادر می شوند، از تنگه تایوان عبور می نمایند. بعلاوه تایوان تولیدنماینده بیش از 60 درصد از تراشه ها و 90 درصد از پیشرفته ترین نیمه هادی هاست.

تایوان جزیره خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه های پس گرفتنش می داند.

وزیر خارجه تایوان با بیان اینکه در صورت وقوع جنگ 40 درصد از جریان تجارت دنیای دچار اختلال خواهد شد، تاکید نمود که چین باید از این کار بر حذر داشته گردد.

جوزف وو ضمن تاکید بر لزوم حفظ شرایط موجود، گفت که چنین حمله ای می تواند جنگ دنیای سوم را شروع کند. او این نگرش چین در قبال تایوان را با رویکرد آلمان نازی مقایسه کرد و گفت: نازی ها در جنگ دنیای دوم بر دیگر منطقه ها دست گذاشته و آن را از آن خود می خواندند، چین هم در قبال تایوان چنین رویکردی دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19055

به "تایوان: حمله چین 40 درصد از تجارت دنیا را مختل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان: حمله چین 40 درصد از تجارت دنیا را مختل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید