ترامپ با بهانه امنیت سایبری جنگ دیگری را با چین شروع کرد

به گزارش سهندبلاگ، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی کاخ سفید از صدور فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت تجارت تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات اطلاع داد.

ترامپ با بهانه امنیت سایبری جنگ دیگری را با چین شروع کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

سارا هاکابی سندرز روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اضافه نمود: رئیس جمهوری ترامچ امروز فرمان اجرایی را امضا کرد که عنوان آن امنیت شبکه های عرضه نماینده خدمات و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است.

وی ادامه داد به عنوان بخشی از تعهد ترامپ به حفاظت از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و خدمات مردم ما این اقدام اجرا شده است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: رئیس جمهوری روشن نموده است که هر کاری را برای ایمنی و رفاه مردم آمریکا انجام می دهند و آمریکا را در مقابل خصومت های خارجی محافظت می نماید که فعالانه و فزاینده از آسیب پذیری های زیر ساخت های فناوری ارتباطی و اطلاعاتی و خدمات در آمریکا بهره برداری می نمایند.

سارا سندرز اظهار کرد: این دستور اجرایی برای اعلام شرایط اضطراری ملی به تهدیدها علیه فناوری ارتباطات و اطلاعات و خدمات در آمریکا توجه دارد و به وزارت تجارت اختیار می دهد که تجارت هر آنچه را که یک خطر غیرقابل قبول برای امنیت ملی ایالات متحده یا امنیت و ایمنی شهروندان آمریکا ایجاد می نماید را ممنوع کند.

در دستور اجرایی ترامپ آمده است: من دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، توجه دارم که دشمنان خارجی به طور فزاینده ای از آسیب پذیری های فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات بهره برداری می نمایند.

وی اضافه نمود: آنها حجم اطلاعات مهمی را ذخیره و انتقال می دهند، اقتصاد دیجیتالی را تسهیل و حمایت و از زیرساخت ها و خدمات اضطراری حیاتی برای انجام اقدامات مخرب در زمینه سایبری از جمله جاسوسی اقتصادی و صنعتی علیه ایالات متحده و مردم آن استفاده می نمایند.

از حدود 2 پیش، مساله امنیت سایبری و تهدیدهای مربوط به آن در نهادهای مختلف آمریکا مطرح بوده است به خصوص پس از آنکه بحث جنگ تجاری با چین به میان آمد، آمریکا بسیار کوشش کرد تا آن را به تکنولوژی های ارتباطی چین هم مرتبط سازد.

در این زمینه مدیر اقتصادی شرکت هوآوی در کانادا به اتهام نادیده دریافت تحریم ها بازداشت شد و پس از آن، تهاجم لفظی علیه شرکت های ارتباطی چین شدت یافت به گونه ای که بارها از متحدان اروپایی خود هم خواستند تا استفاده از تجهیزات هوآوی و شبکه وایرلس نسل پنجم آن را ممنوع نمایند.

از این رو، اگر چه ترامپ در دستور اجرایی خود نام کشور یا شرکت ارتباطی مشخصی را بیان ننموده است اما با توجه به برنامه ها و اظهارات پیشین وی و دیگر مقامات کاخ سفید، مقابله با چین در این عرصه نسبت به هر کشور دیگری بیشتر خودنمایی می نماید.

اروپام*1429

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1413

به "ترامپ با بهانه امنیت سایبری جنگ دیگری را با چین شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ با بهانه امنیت سایبری جنگ دیگری را با چین شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید