(تصاویر) صنعت بی افسار اسب ترکمن

به گزارش سهندبلاگ، اسب چابک ترکمن خراسان شمالی برای رسیدن به خط سرانجام پیش رفت، نیازمند حمایت کامل است. ده درصد جمعیت خراسان شمالی ترکمن هستند. همین کافی است که این استان در پرورش اسب و هنر سوارکاری حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

(تصاویر) صنعت بی افسار اسب ترکمن

اگرچه پرورش اسب به صورت سنتی در راز و جرگلان و مانه و سملقان مرسوم است، اما آوازه تربیت اسب و باشگاه پرورش اسب چند سالی است از خراسان شمالی به گوش می رسد. تعداد کثیری از اسب ها در راز و جرگلان، خام فروخته می گردد؛ یعنی به محض بالغ شدن و قبل از بهره برداری دیگر مثل آماده شدن برای مسابقات، آن ها را می فروشند.

اسب اصیل ترکمن صندلی منحصر بفردی در کشور و خراسان شمالی دارد که نمی توان آن را انکار کرد، اما کمبود ها و بی توجهی ها سبب شده تا صنعت اسب در این استان نتواند پیشرفت کند. در عین حال فعالان این صنعت بر این باورند که این صنعت میلیاردی را هر چه سریعتر باید از خواب بیدار کرد و همچنین امیدوارند تصمیم گیری مناسب و چاره اندیشی مسئولان، مسائل اسبداران را به حداقل برساند.

عکاس: محسن رضایی/ نورفتو

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: فرارو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14028

به "(تصاویر) صنعت بی افسار اسب ترکمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) صنعت بی افسار اسب ترکمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید