تنها دو درصد از جمعیت ارمنستان علیه کرونا واکسینه شده اند، گلایه مقامات از عدم تمایل مردم به واکسیناسیون

به گزارش سهندبلاگ، آمار رسمی واکسیناسیون در ارمنستان حاکی از آن است که تنها دو درصد از مردم این کشور تا کنون واکسن کرونا را دریافت نموده اند. این موضوع گلایه مقامات ارمنی را به همراه داشته است.

تنها دو درصد از جمعیت ارمنستان علیه کرونا واکسینه شده اند، گلایه مقامات از عدم تمایل مردم به واکسیناسیون

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه علم و فناوری دنیا خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، تعداد کسانی که تا امروز در ارمنستان یک دز واکسن دریافت نموده اند، حدود هفتاد و پنج هزار نفر بوده است که تنها دو درصد از جمعیت سه میلیون نفری این کشور را شامل می گردد. بعلاوه تعداد کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند، یعنی هر دو دوز را دریافت نموده اند هم تنها نیم درصد است.

بر اساس آمار نیویورک تایمز، تنها دو درصد مردم ارمنستان دز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند

رسانه های ارمنستان، دلیل اصلی پایین بودن نرخ واکسیناسیون در این کشور را نگرانی مردم از عوارض واکسن های کرونا اسم نموده اند. آن ها در مصاحبه با رسانه های محلی، به ویژه نسبت به عوارضی مانند لختگی خون بعد از تزریق واکسن آسترازنکا ابراز نگرانی می نمایند.

پایین بودن نرخ واکسیناسیون در این کشور موجب گلایه مقامات این کشور شده است.

هفته گذشته نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و سایر مقامات ارشد، جلسه ای پیرامون راه چاره های مقابله با عدم استقبال مردم از کمپین واکسیناسیون دولت برگزار کردند. در این جلسه پاشینیان از این که درصد کمی از مردم ارمنستان در دو ماه و نیم گذشته دز اول یا دوم واکسن ویروس کرونا دریافت نموده اند، گلایه کرد.

وی در ابتدای جلسه بیان نمود: ما تا به امروز کمتر از هشتادهزار شهروند واکسینه شده داریم که رقم بسیار کمی است. باید بتوانیم این موضوع را حل کنیم. برای بالا بردن این شاخص به سطح مناسب ، باید کارهای زیادی در درجه نخست در زمینه روابط عمومی انجام گردد.

پاشینیان پیش ازین با تزریق واکسن کرونا و اظهاراتی مبنی بر نداشتن هیچ گونه عوارض، کوشش نموده بود تا ترس و نگرانی مستمر مردم از عوارض جانبی طولانی مدت واکسن را رفع سازد.

دولت ارمنستان تا به امروز دویست هزار دز واکسن فراوری شده به وسیله روسیه ، چین و شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا وارد نموده است.

گزارش رسانه های ارمنستان از عدم تمایل مردم به واکسیناسیون و کوشش مقامات این کشور برای حل این مشکل

در روزهای گذشته کیانوش دنیاپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفته بود در بعضی از کشورهای همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است. از آنجایی که این واکسن ها تاریخ مصرف دارند، به جهانگرد هایی که به آنجا سفر می نمایند، تزریق می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14572

به "تنها دو درصد از جمعیت ارمنستان علیه کرونا واکسینه شده اند، گلایه مقامات از عدم تمایل مردم به واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها دو درصد از جمعیت ارمنستان علیه کرونا واکسینه شده اند، گلایه مقامات از عدم تمایل مردم به واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید