جایی برای گفت و گو

به گزارش سهندبلاگ، شبکه اجتماعی کلاب هاوس بدون شک پدیده نوظهور و پرسروصدای سال 2021 است که به شدت مخاطبان را در سراسر دنیا سرگرم خود نموده است. اما این شبکه اجتماعی چیست و چگونه می توان با آن کار کرد؟ آیا فقط باید گوشی آیفون داشته باشیم یا برای اندروید هم عرضه شده است؟

جایی برای گفت و گو

اینها و سؤالاتی از این دست ذهن بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود درگیر نموده است. درنتیجه تصمیم گرفتیم برای ترفند این شماره اطلاعاتی اولیه از این شبکه اجتماعی محبوب به شما ارائه کنیم تا اگر خواستید به جمع سخنوران کلاب هاوس بپیوندید، ایده بهتری از چند و چون کار داشته باشید.

کلاب هاوس چیست و در کدام پلتفرم ها قابل دسترسی است؟

به صورت خلاصه می توان گفت که کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی برای ارتباط صوتی جمعی است. در این شبکه اجتماعی افرادی به عنوان میزبان یک نشست حاضر خواهند بود و افراد مستمع می توانند درخواست مشارکت صوتی بدهند و در صورت پذیرش درخواست، سؤال خود را مطرح نمایند و پاسخ بگیرند. با این حال پلتفرم های پشتیبانی نماینده از این شبکه اجتماعی در ابتدای کار تنها برای سیستم عامل iOS عرضه شده بود ولی بعد از مدتی با افزایش محبوبیت این سیستم شاهد عرضه شدن آن برای اندروید هم هستیم. از سوی دیگر این یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای افرادی است که به آن دعوت شده باشند. دعوتنامه ها به شکل joinclubhouse.com/app برای شما ارسال می شوند و با کلیک روی لینک ارسالی می توانید عضو این شبکه شوید. با این حال باید بدانید قوانین این شبکه اجتماعی به گونه ای تعریف شده اند که کاربر باید شماره تلفن و نام واقعی خود را وارد کند.

از سوی دیگر اگر کسی نیست که شما را دعوت کند باز هم می توانید قبل از ثبت نام در این شبکه، نام کاربری خود را در آن رزرو کنید. رزرو کردن نام می تواند به صورت مستقیم انجام گردد یا از توییتر برای آن یاری بگیرید چون کاربران امکان استفاده از تعیینات ثبت شده در توییتر را نیز خواهند داشت. راه حل دیگر نیز استفاده از قسمت زندگینامه یا Bio در اینستاگرام است.

نحوه نصب نرم افزار

نصب نرم افزار روی تلفن های همراه درست مانند نصب هر برنامه دیگری است و با استفاده از بازارهای نرم افزاری مانند پلی استور یا اپ استور می توان به سادگی آن را دانلود و نصب کرد و حتی بازارهای نرم افزاری داخلی مانند کافه بازار نیز چنین امکانی را البته به عنوان نسخه غیررسمی برای شما ایجاد نموده اند.

نحوه استفاده

کلاب هاوس برای راحتی استفاده طراحی شده و این نکته در تجربه کاربری آن مشهود است. در کلاب هاوس مفهومی به نام Hallway تعریف شده که در حقیقت مانند یک راهرو برای ورود به سالن کنفرانس های مختلف است. در این بخش شما می توانید فهرستی از اتاق های قابل دسترسی برای گفت وگو را مشاهده کنید. در بالای Hallway یک منوی اصلی وجود دارد که به وسیله آن می توانید اقدام های خاصی مانند جست وجوی اعضا یا کلمات کلیدی، ارسال دعوتنامه برای دیگر کاربران، مشاهده اتاق های گفت وگوی رزرو شده روی تقویم، مشاهده اعلان ها و آنالیز و ویرایش پروفایل کاربری خودتان را انجام بدهید.

اتاق ها در کلاب هاوس اصل محتوای این شبکه را در خود جای می دهند. در پیش نمایش اولیه اتاق ها می توانید تعداد افراد حاضر در اتاق، حاضران برجسته، تعداد بلندگوهای فعال در اتاق و مواردی از این دست را مشاهده کنید. همچنین اگر صفحه Hallway را به سمت چپ بکشید، فهرست افراد موجود در شبکه، آنلاین بودن یا حضور و عدم حضور آنها در اتاق های مختلف برایتان نمایش داده خواهد شد. هر اتاق یک یا چند مالک در خود جای داده است که تشکیل دهندگان فضای گفت وگو هستند و موضوع اصلی این اتاق را تشکیل می دهند. دومین گروه، ناظران هستند. این افراد مانند کسانی هستند که در یک سالن کنفرانس نشسته و به سخنرانی و مراسم گوش می نمایند. گروه سوم کسانی هستند که روی Stage یا صحنه قرار دارند و بر اساس نوبت می توانند در اتاق صحبت نمایند. این افراد به نوعی بلندگوی فعال در اختیار دارند و در زیر فهرست نامشان عبارت Followed by the speakers هم دیده می گردد که اگر روی آن کلیک کنید، می توانید ببینید سخنرانان فعلی چه کاربرانی را دنبال نموده اند. به این ترتیب ذهنیت بهتری نسبت به افراد حاضر در اتاق و ارتباطات آنها خواهید یافت.

با این حال این اتاق ها یک موضوع بسیار مهم دارند: افراد ممکن است وارد اتاق شده یا از آن خارج شوند و برای همین نیز شاید اطلاعاتی که در نمایشگر خود می بینید، به روز نباشند و برای مثال افرادی به جلسه اضافه شده و افراد دیگری آن را ترک نموده باشند، پس برای مشاهده اطلاعات درست باید یک بار صفحه را رفرش کنید. مدیران اتاق ها به این موضوع با عبارت

PTR(pull to refresh) اشاره می نمایند، درنتیجه اگر در میان صحبت مدیران دیدید که از شما درخواست PTR دارند، باید صفحه خود را رفرش کنید.

عضویت در کلوب ها

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی خاص است و به شما اجازه می دهد درست مثل کلوب های فعالیت اجتماعی در کلوب های مختلفی عضو شوید. برای مثال اگر علاقه مند به مباحث فرهنگی-اجتماعی هستید، می توانید در کلوب هایی با این موضوعات عضو شوید و به این ترتیب اتاق ها و کاربران مرتبط با موضوعات مورد علاقه خود را مشاهده کنید. کلوب ها چند سطح اجازه دسترسی برای اعضا خود دارند: سطح اول کسانی هستند که کلوب را تاسیس نموده اند و می توانند برای آن مدیر تعیین نمایند. در رده بعدی اعضای تایید شده کلوب قرار دارند و در پایین ترین سطح نیز فالوئرهای کلوب حضور خواهند داشت. در انتها باید گفت شرح این شبکه اجتماعی در یک صفحه بسیار سخت خواهد بود ولی با شرحات اولیه ارائه شده می توانید فعالیت خود را در کلاب هاوس آغاز کنید و در ادامه به تدریج راستا مورد علاقه خود را در آن بیابید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14165

به "جایی برای گفت و گو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایی برای گفت و گو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید