حکمرانی انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید بر باکس آفیس کماکان ادامه دارد

به گزارش سهندبلاگ، این هفته هم انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید (The Croods: A New Age) در نبود رقیبی جدی با فروشی 3 میلیون دلاری صدر جدول باکس آفیس را تصاحب نموده است.

حکمرانی انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید بر باکس آفیس کماکان ادامه دارد

خانواده غارنشینان: عصر جدید برای سومین هفته پیاپی با اختلاف بسیار زیاد به پرفروش ترین فیلم در حال اکران در آمریکا و سراسر جهان تبدیل شده است. انیمیشن تازه دریم ورکس و یونیورسال پیکچرز طی هفته گذشته در آمریکا 3 میلیون دلار فروش داشته است تا مجموع فروش آن پس از 19 روز اکران در آمریکا، بازارهای جهانی و مجموع به 24، 52 و 76 میلیون دلار برسد.

  • فیلم انگاشته (Tenet)؛ ناپختگی یک فیلم ساز خلاق

انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می نماید. این خانواده به جست وجوی یافتن محل زندگی مناسب تری نسبت به گذشته می فرایند و انتها در میان درختان انبوه و رودخانه های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می نمایند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده آدم های بهتر تصاحب شده است. خانواده آدم های بهتر انسان هایی مدرن تر و تکامل یافته تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه خود را با آن ها تقسیم نمایند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

همانند هفته گذشته فیلم کمدی برادر ناتنی در رتبه دوم نهاده شده است. داستان این فیلم درباره یک مرد مکزیکی به نام رناتوست که در نیروی هوایی کار می نماید و هنگامی که متوجه می شود یک برادر آمریکایی ناتنی دارد که تا به امروز او را نمی شناخته بسیار شوکه می شود. آشر، برادر ناتنی رناتو چندان به رسم و رسوم پایبند نیست، اما این دو مجبور می شوند برای کشف حقایق زندگی پدرشان راهی یک سفر جاده ای از مکزیک تا آمریکا شوند.

برادر ناتنی این هفته تنها به 490 هزار فروش بسنده نموده است تا مجموع فروش آن به 1.38 میلیون دلار برسد. این فیلم فقط در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است. این میزان فروش برای چنین فیلم کمدی ضعیفی به کارگردانی لوک گرینفیلد قابل قبول است؛ زیرا برادر ناتنی نه از بازیگران محبوبی بهره می برد، نه بدعت خاصی برای خنداندن مخاطب در آن به چشم می خورد و نه حتی منتقدان به فیلم روی خوش نشان داده اند.

فیلم الف به کارگردانی جان فاورو محصول 2003 یکی از فیلم های پیروز دوباره اکران شده در دوران کرونا است. این فیلم در اکران مجدد خود طی 4 هفته در مجموع 1.6 میلیون دلار فروخته که 1.49 میلیون دلار آن مربوط به سینماهای آمریکا و مابقی آن حاصل فروش در سایر کشورها بوده است. الف برای رسیدن به رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های آمریکا در هفته گذشته چندان کار مسئله ای در پیش نداشته است و با 400 هزار دلار به این صندلی رسیده است.

این فیلم کمدی داستان پسری به نام بادی (ویل فرل) را نشان می دهد که در پرورشگاهی در نیویورک زندگی می نماید. بادی شب کریسمس به داخل کیسه بابانوئل می رود و ناخواسته همراه با او راهی شمال می شود. در آنجا پری ها تصمیم می گیرند که بادی را عظیم نمایند و قدرت هایی جادویی به او ببخشند. سال ها بعد بادی حقیقت زندگی خود را می فهمد و تصمیم می گیرد تا به نیویورک بازشود تا پدر واقعی اش را پیدا کند.

فیلم عجیب و غریب به کارگردانی کریستوفر لندون با یک پله سقوط در قیاس با هفته گذشته و فروشی 351 هزار دلاری به رتبه چهارم باکس آفیس رسیده است. این فیلم طی 31 روز در آمریکا و بازارهای جهانی به ترتیب 8.2 و 5.9 میلیون دلار فروخته است.

عجیب و غریب داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وان و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون را به تصویر می کشد که به واسطه جادوی یک خنجر خاص بدن هایشان با یکدیگر جابه جا می شود و دختر مدرسه ای خود را در جسم قاتل پیدا می نماید. آن ها تنها 24 ساعت فرصت دارند تا جادو را باطل نمایند و به بدن خود را بازگردند وگرنه تا ابد در جسم دیگری اسیر می شوند.

امتیاز عجیب و غریب در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 83 از 100 و 66 از 100 است که نشان می دهد عموم منتقدان از تماشای آن راضی بوده اند. مثلا سایمون تامپسون از آی جی ان در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده است: عجیب و غریب اوقاتی خوش و خونین را رقم می زند. فیلمی خنده دار، هوشمندانه و با بازیگرانی مناسب و چند مرگ خوشمزه!

در هفته هایی که کمپانی های عظیم فیلم سازی جرأت اکران آثار جدیدشان را ندارند، طبیعی است که شاهد اکران دوباره بعضی فیلم های محبوب و قدیمی باشیم. این هفته نیمی از آثار حاضر در لیست 10 فیلم پرفروش آمریکا از فیلم های دوباره اکران شده هستند. انیمیشن چگونه گرینچ کریسمس را دزدید محصول سال 2000 به کارگردانی ران هاوارد هم یکی از این آثار است که این هفته با 268 هزار دلار فروش توانسته به رتبه پنجم باکس آفیس برسد.

انیمیشن چگونه گرینچ کریسمس را دزدید با بودجه 123 میلیون دلاری در زمان اکرانش به فروش 345 میلیون دلاری دست یافته است. این انیمیشن داستان شخصی به نام گرینچ با بازی جیم کری را به تصویر می کشد که سال ها قبل در هوویل به جهان آمده است، اما قیافه ترسناکش و علاقه بی حد و حسابش به مارتا می (دختری با بازی کریستین برنسکی) که ذره ای به گرینچ علاقه ندارد، باعث شده تا از آن سرزمین رانده شود. از آن موقع تا به امروز، گرینچ کینه مردم هوویل را به دل داشته و در آستانه کریسمس زمان انتقام فرا رسیده است.

جنگ با باباعظیم یکی از آن فیلم هایی است که طی هفته های اخیر پای ثابت جدول پرفروش ترین ها بوده و در هفته گذشته با 266 هزار دلار فروش به رتبه ششم باکس آفیس رضایت داده است. مجموع فروش این فیلم کمدی-خانوادگی پس از 66 روز اکران 27.3 میلیون دلار اعلام شده که سهم سینماهای آمریکا و سایر کشورهای جهان از این رقم به ترتیب 17.9 و 9.3 میلیون دلار است.

جنگ با باباعظیم داستان دعواها و درگیری های پیتر (اوکس فگلی) و پدر عظیمش (رابرت دنیرو) برای تصاحب اتاق خواب را به تصویر می کشد! پیتر می بایست اتاق خواب دوست داشتنی خود را با پدرعظیمش تقسیم کند، اما از این کار به هیچ وجه راضی نیست و به همین خاطر اعلام جنگ می نماید.

انیمیشن خاطره انگیز قطار سریع السیر قطبی پس از 16 سال در آمریکا و چند کشور اروپایی دوباره اکران شده است تا یکی از بهترین آثار رابرت زمکیس باری دیگر رنگ پرده به خود ببیند. حاصل اکران قطار سریع السیر قطبی طی هفته گذشته در آمریکا 245 هزار دلار بوده است. این انیمیشن پس از 10 روز اکران در آمریکا و سایر کشورهای جهان به فروشی در حدود 401 هزار دلار رسیده است.

قطار سریع السیر قطبی بر اساس کتابی با همین نام نوشته کریس ون آلسبرگ ساخته شده است. چهاردهمین اثر زمکیس در زمان اکرانش با استقبال متوسطی از جانب منتقدان روبرو شد و امتیاز آن در متاکریتیک 61 از 100 است، اما بسیاری از نوجوانان در سراسر جهان این انیمیشن را دوست داشتند. قطار سریع السیر قطبی راجع به پسر خردسالی است که برخلاف تمسخر بسیاری از دوستانش کاملا به بابانوئل و حضور وی در روزهای کریسمس معتقد است.

تعطیلات کریسمس نشنال لمپون یکی دیگر از فیلم هایی است که به خاطر نزدیکی به جشن سال نو میلادی باری دیگر روی پرده رفته است. این فیلم بر اساس داستانی کوتاه از مجله نشنال لمپون ساخته شد و سومین قسمت از سه گانه تعطیلات نشنال لمپون به شمار می رود. این فیلم کمدی و خانوادگی با بودجه 25 میلیون دلاری در سال 1989 به فروشی بیش از 71 میلیون دلار دست پیدا کرد.

تعطیلات کریسمس نشنال لمپون هفته گذشته با 239 هزار دلار فروش در مکان هشتم باکس آفیس نهاده شده و در مجموع پس از 19 روز نمایش در حدود 600 سالن توانسته 628 هزار دلار در سینماهای آمریکا و سایر کشورهای جهان بفروشد.

فیلم همه زندگی من به کارگردانی مارک مایرز این هفته با 215 هزار دلار فروش و 5 پله سقوط نسبت به هفته گذشته به صندلی نهم جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا بسنده نموده است. همه زندگی من از آن فیلم های درام و عاشقانه ای است که سعی دارند با تکیه بر احساسات رقیق مخاطب مورد قبول واقع شوند. این فیلم که توسط یونیورسال پیکچرز اکران شده، داستان زندگی دختر و پسری عاشق پیشه را روایت می نماید که در آستانه ازدواج متوجه می شوند داماد سرطان کبد دارد و به زودی خواهد مرد.

امتیاز همه زندگی من در راتن تومیتوز بر اساس 7 نقد تا به امروز 36 از 100 است که نشان می دهد با اثری ضعیف روبرو هستیم. جان فینک از فیلم استیج که امتیاز 33 از 100 را به این فیلم داده در بخشی از نقد خود آورده است: همه زندگی من از فرمول فیلم های شبکه تلویزیونی هالمارک استفاده می نماید. اثری قابل پیش بینی، فاقد رنگ و احساسی خاص که در یک تعریف کلی می توان آن را یک فیلم سینمایی میان مایه توصیف کرد.

در آستانه اکران فیلم زن شگفت انگیز 1984 کمپانی برادران وارنر زن شگفت انگیز محصول 2017 را باری دیگر اکران نموده است. این فیلم طی 3 روز در اکران مجددش در آمریکا به 189 هزار دلار فروش و رتبه دهم باکس آفیس این هفته رسیده است. زن شگفت انگیز علاوه بر آمریکا در چند کشور دیگر هم روی پرده رفته و فروش بین المللی آن هم 136 هزار دلار اعلام شده است.

زن شگفت انگیز در زمان اکرانش علاوه بر فروش خوب در گیشه توانست نظر مثبت جمعی از منتقدان را هم به دست آورد. این فیلم در سال 2018 در میان 10 فیلم برتر سال بنیاد فیلم آمریکا نهاده شد و در تعدادی از جشنواره های سینمایی درجه دوم هم تحسین شد. فیلم زن شگفت انگیز 1984 که از آن با عنوان زن شگفت انگیز 2 هم یاد می شود، هفته آینده علاوه بر سالن های سینما به وسیله سرویس آنلاین HBO مکس هم در دسترس سینمادوستان قرار می گیرد. قسمت دوم زن شگفت انگیز پرنسس دایانا با بازی گل گدوت را به زمان جنگ سرد می کشاند. در سال 1984، پرنسس دایانا/زن شگفت انگیز با دو دشمن قدرتمند روبه رو می شود؛ باربارا ان مینروا یا چیتا و مکسول لرد. از سویی دیگر، معشوقه دایانا یعنی استیو ترور هم برای یاری به او بازمی شود.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
خانواده غارنشینان: عصر جدید

The Croods: A New Age

23.0124.2
برادر ناتنی

Half Brothers

10.41.3
الف

Elf

40.41.4
عجیب و غریب

Freaky

40.38.2
چگونه گرینچ کریسمس را دزدید

How the Grinch Stole Christmas

10.20.2
جنگ با باباعظیم

The War with Grandpa

90.217.9
قطار سریع السیر قطبی

The Polar Express

10.20.4
تعطیلات کریسمس نشنال لمپون

National Lampoons Christmas Vacation

20.20.6
همه زندگی من

All My Life

10.20.6
زن شگفت انگیز

Wonder Woman

10.10.1

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Boxofficemojo

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11791

به "حکمرانی انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید بر باکس آفیس کماکان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید بر باکس آفیس کماکان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید