خارش پوست از چه بیماری هایی خبر می دهد؟

به گزارش سهندبلاگ، یک متخصص پوست و مو گفت: در ایجاد خارش پوست علل مختلفی نقش دارند که برای درمان نخست باید علت این عارضه به درستی تعیین گردد.

خارش پوست از چه بیماری هایی خبر می دهد؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفت وگو با خبرنگاران، درباره علل خارش پوست اظهار کرد: علت های پوستی و داخلی در ایجاد خارش پوست نقش دارند البته علل داخلی کمتر شایع هستند .

علل داخلی خارش پوست

او بیان نمود: از علل داخلی در ایجاد خارش پوست می توان به بیماری های کبدی، کلیوی، تیروئیدی، دیابت ، بعضی انواع سرطان ها، بیماری های التهابی و عفونی اشاره نمود .

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: کهیر، اگزما و آلرژی پوستی از جمله علل پوستی خارش هستند. برای درمان خارش پوست نخست باید علت این عارضه به درستی تعیین گردد .

احسانی تاکید نمود: اگر علل پوستی در ایجاد خارش پوست نقش داشته باشند، درمان آن اغلب آسان است، ولی در مواردی که علل داخلی موجب خارش پوست شده باشند، درمان سخت تر است .

درمان خارش پوست

او توضیح داد: برای درمان خارش پوست گاهی ضروری است بیوپسی یا نمونه برداری یا آزمایش های کبدی، کلیوی، تیروئیدی یا قند خون انجام گردد .

احسانی یادآوری کرد: به طور کلی درمان خارش پوست بر اساس تشخیص و یافته های بالینی انجام می گردد .

خارش پوست، یکی از شایع ترین شکایاتی است که بیماران را مجبور می نماید برای تخفیف یا درمان آن به متخصصان پوست و مو مراجعه نمایند. گاه خارش چنان شدید است که فرد، قادر به خوابیدن نبوده و امکان زندگی عادی برای فرد وجود ندارد.خارش شدید در سراسر بدن، اغلب در افرادی که به بیماری های کلیوی یا نارسایی های مزمن کلیوی دچار هستند، رخ می دهد. خارش پیوسته می تواند نشانه خاموش بیماری کبدی نیز باشد .

یکی از علل خارش ناشی از خشکی پوست بوده که بسیار شایع است.این علت بیشتر در سالمندان، افرادی که در محیط هایی با آب و هوای خشک زندگی می نمایند و افرادی آب کم می نوشند، مشاهده می گردد. برای درمان این علت می توان از نرم نماینده ها، روغن های گیاهی و شوینده های ملایم استفاده کرد .

منبع:باشگاه خبرنگاران

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5573

به "خارش پوست از چه بیماری هایی خبر می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارش پوست از چه بیماری هایی خبر می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید