خبرنگاران تاکید استاندار بر ممنوعیت خروج مرغ از آذربایجان غربی

به گزارش سهندبلاگ، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی گفت: خروج گوشت مرغ از استان ممنوع بوده و دستگاه های ذیربط موظف به ممانعت از خروج آن است.

خبرنگاران تاکید استاندار بر ممنوعیت خروج مرغ از آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری روز پنج شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با بیان اینکه گوشت مرغ تولیدی باید در داخل استان توزیع گردد خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با نیروهای نظامی و انتظامی صورت می گیرد تا با خروج مرغ از استان برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: قیمت 155 هزار ریال (15 هزار و 500 تومان) نیز برای هر کیلوگرم گوشت مرغ مورد تایید بوده و باید این قیمت رعایت و کنترل گردد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید محصولات کشاورزی و میوه های فصلی نیز با قیمت مناسب در جامعه توزیع گردد، گفت: باید این محصولات با قیمت مناسب از کشاورز خریداری گردد و با قیمت متعادل در بازار توزیع گردد که این امر مستلزم حذف دست دلالان و واسطه هاست.

شهریاری ادامه داد: رساندن میوه با قیمت مناسب به دست مصرف کننده مهمترین اولویت ما بوده و باید با هماهنگی لازم و انجام اقدامات مناسب غرفه های مختلفی در نقاط شهری برای توزیع میوه راه اندازی گردد.

وی خاطرنشان کرد: تعاون روستایی و فرمانداری ارومیه و دستگاهای ذیربط هماهنگی لازم را داشته باشند تا هرقدر نیاز است غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح شهر راه اندازی گردد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد، اضافه نمود: نظارت بر بازار باید جدی گرفته گردد و این امر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت با جدید دنبال گردد.

فرماندار ارومیه در این جلسه گفت: آمادگی داریم تا در 20 نقطه شهر غرفه عرضه محصولات میوه و تره بار را با همکاری سازمان های مربوطه راه اندازی کنیم.

علیرضا ملامحمدی زاده ادامه داد: با راه اندازی این غرفه ها دسترسی مردم به محصولات مورد نیاز به راحتی انجام می گیرد و مسئله ای برای مصرف کننده بوجود نمی آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طی خردادماه امسال سه میلیون و 988 هزار قطعه در مرغداری های این استان جوجه ریزی اجرا شده است.

رسول جلیلی با اشاره به ذخیار استراتژیک مرغ، ادامه داد: هزار و 820 تن گوشت مرغ منجمد در این استان ذخیره سازی شده است که مجوز توزیع 600 تن از این میزان صادر شده است.

وی با اشاره به تامین نهاده های دامی گفت: تا به امروز 19 درصد ذرت و 45 درصد کنجاله سویای مورد نیاز استان تامین شده است.

وی با اشاره به مشکل تامین کود شیمیایی نیز خاطرنشان کرد: در بخش تامین کود اوره مسئله ای وجود ندارد، ولی در بخش کودهای فسفات و پتاسیم، وارداتی وجود ندارد و اگر این کود برای کشت پاییزه اختصاص نیابد بر روی عملکرد کشاورزان تاثیر می گذارد.

در ادامه این جلسه حاضران نظرهای خود را برای رصد و کنترل دقیق بازار ارائه و تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها اندیشیده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9330

به "خبرنگاران تاکید استاندار بر ممنوعیت خروج مرغ از آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید استاندار بر ممنوعیت خروج مرغ از آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید