خبرنگاران تردد خودرو به بازار قدیمی کوچه خانلق شیروان ممنوع شد

به گزارش سهندبلاگ، بجنورد- خبرنگاران- فرماندار شیروان گفت: به منظور جلوگیری از ویروس کرونا، تردد خودرو به بازار قدیمی و سنتی کوچه خانلق این شهر خراسان شمالی از ساعت هفت صبح تا 19 ممنوع است.

خبرنگاران تردد خودرو به بازار قدیمی کوچه خانلق شیروان ممنوع شد

امین رضا مرآتی روز جمعه پس از نشست مشترک کمیته پیشگیری و کنترل بیماری کرونا و شورای تامین شیروان به خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به تمرکز جمعیتی این شهر در محله کوچه خانلق، مصوب شد این بازار باید روزانه در چندین نوبت ضدعفونی شود.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت باید نظارت های لازم را برای جلوگیری از تجمع افراد در بازار قدیمی کوچه خانلق داشته باشند، گفت: اگر تجمع مردم زیاد باشد کاملا این بازار بسته خواهد شد.

مرآتی اضافه کرد: هماهنگی های لازم برای ضدعفونی میدان دام به صورت آزمایشی باید در فرصت دو روزه انجام شود که اگر خرید و فروش براساس موازین بهداشتی نباشد این میدان هم تعطیل خواهد شد.

فرماندار شیروان گفت: مقرر شد ادارات دولتی و غیردولتی و بانک ها، پیش بینی امکانات شست وشوی دست و ضدعفونی را برای ارباب رجوع فراهم کنند و دستکش های یکبار مصرف در اختیار آنان قرار گیرد.

مرآتی اضافه کرد: به منظور رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری، ایستگاه های کنترل و تب سنجی در مبادی ورودی روستای خانلق، شهرهای زیارت، لوجلی و قوشخانه برپا می شود.

وی با بیان اینکه تمامی پاساژهای سطح شهر تا اطلاع ثانوی از ساعت 18 به بعد تعطیل خواهند بود گفت: سوپر مارکت ها هم موظف شدند که نسبت به ضدعفونی محل کسب اقدام کنند و استفاده از ماسک و دستکش هم برای متصدیان اجباری است.

نخستین ابتلای قطعی به ویروس کرونا در خراسان شمالی 12 اسفند گزارش شد که تا به امروز پنج نفر بر اثر این ویروس فوت کرده است.

رعایت دقیق نکات و اصول بهداشتی و ماندن در خانه، مهم ترین توصیه پزشکان برای در امان ماندن از این ویروس مهلک است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7403

به "خبرنگاران تردد خودرو به بازار قدیمی کوچه خانلق شیروان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد خودرو به بازار قدیمی کوچه خانلق شیروان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید