خبرنگاران شهرستان با شرایط سفید در آذربایجان غربی وجود ندارد

به گزارش سهندبلاگ، ارومیه- خبرنگاران- رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: اعلام شرایط سفید در بعضی شهرستان ها بدون هماهنگی با استان انجام شده و چنین شهرستان هایی وجود ندارد.

خبرنگاران شهرستان با شرایط سفید در آذربایجان غربی وجود ندارد

علی احمد آقاپور روز چهارشنبه در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اضافه نمود: اعلام نام شهرها به عنوان شرایط سفید، مسائلی را در کنترل بیماری کرونا ایجاد می نماید که همین امر می تواند زمینه قرمز شدن شرایط آنها را فراهم کند.

وی افزود: علاوه برآن، اصلا شهرستان با شرایط سفید در آذربایجان غربی وجود ندارد و تا تثبیت شرایط مناسب در همه شهرستان های استان فاصله داریم.

وی بیان نمود: جنگ ویروس کرونا، جنگی پارتیزانی است که در صورت بی توجهی به رفتار این ویروس، شاهد بازگشت مسائل مربوط به افزایش جهشی بیماری خواهیم بود و نمی توان تا بهبود کامل شرایط استان و کشور موجب عادی سازی فعالیت ها در جامعه شد.جنگ ویروس کرونا یک جنگ پارتیزانی است و در صورت بی توجهی، شاهد بازگشت مسائل مربوط به افزایش جهشی در جامعه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، رعایت همه پروتکل های بهداشتی توسط همه افراد جامعه و اقشار مختلف در همه شهرستان ها همچنان احتیاج است و نباید تصور کنیم که شرایط عادی شده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حجم قابل توجهی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در استان مربوط به سرپایی هاست، ادامه داد: فرایند بیماریابی در استان با سرعت ادامه دارد و در راستای کنترل این بیماری، موارد سرپایی بسیار زیادی مورد آزمایش قرار می گیرد به طوری که در بعضی روزهای اردیبهشت ماه جاری، 10 درصد حجم نمونه های کشوری به این استان اختصاص داشت.

آقاپور ادامه داد: بعضی آنالیز های کارشناسی از احتمال بازگشت پیک بیماری کرونا در پاییز سال جاری اطلاع داد و گفت: با توجه به احتمال شیوع زیاد بیماری آنفلوانزا در این ماه ها انتظار داریم تا مردم، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکل حاد در آن موقع بیندیشند.

وی افزود: البته مطالعات مربوط به شرایط کشور و استان در این ماه ها در حال اجرا است و پروتکل های لازم طراحی می گردد.پلاسما درمانی هنوز به مرحله اثبات قطعی نرسیده و در پروتکل های درمانی جایی ندارد.

وی همچنین با اشاره به نبود مورد اثبات شده در مورد اثرگذاری پلاسمادرمانی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: در حال حاضر، مطالعات فشرده ای در این خصوص در حال اجرا است و به محض اثبات، در قالب پروتکل های درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، طبق آخرین آمار وزارت بهداشت بیش از 100 هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و افزون بر 80 درصد این تعداد، بهبود یافته اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8611

به "خبرنگاران شهرستان با شرایط سفید در آذربایجان غربی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرستان با شرایط سفید در آذربایجان غربی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید