خبرنگاران نماز جمعه در ایلام برگزار نمی شود

به گزارش سهندبلاگ، ایلام - خبرنگاران - رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ایلام فردا جمعه نهم اسفندماه برگزار نمی شود.

خبرنگاران نماز جمعه در ایلام برگزار نمی شود

نصرت اله یگانه شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بنا بر دستورالعمل ستاد اقامه نماز کشور به منظور حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه در سراسر استان ایلام لغو شد.

وی افزود: تصمیم لغو نماز عبادی سیاسی جمعه با توجه به شیوع بیماری همه گیر کرونا در نقاط مختلف کشور گرفته شد.

یگانه یادآور شد: پیش از این قرار بود در استان هایی که درگیر این بیماری نبوده اند نماز جمعه برگزار شود اما با توجه به سرعت انتشار آن برای حفظ سلامت شهروندان و مقابله با این بیماری و کاهش انتشار آن نماز جمعه برگزار نمی شود.

امروز برای برگزاری نماز جمعه فردا مصلی و همه محل های برگزاری این آیین معنوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کلریده و ضدعفونی شد.

راه های انتقال کرونا از طریق تنفس، عطسه، دست دادن به وسایل است و باعث انتقال بیماری در بدن افراد می شود.

باتوجه به اینکه بیماری ویروسی کرونا هنوز واکسن ندارد تنها راه پیشگیری از آن رعایت بهداشت فردی است از جمله مهمترین راه های کنترل استفاده از ماسک، پرهیز از انداختن آب دهان و بینی به بیرون، شستن مرتب دست ها و استفاده از دستمال شخصی است.

کرونا ویروس ضعیفی است که قابلیت ماندگاری در محیط ندارد و یکی دو روز بیشتر در محیط نمی تواند زنده بماند به همین دلیل رعایت بهداشت موجب غیر فعال شدن این ویروس می شود.

حدود 150 نوع ویروس عامل بیماری های عفونی هستند که کرونا یکی از جدیدترین آنهاست که تا به امروز واکسن و یا آنتی بیوتیک برای مقابله با آن وجود ندارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: از روز گذشته تا به امروز با توجه به افزایش آزمایشگاه های تشخیص ویروس کرونا، 106 ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی 7 نفر فوت کرده اند.

در نتیجه در مجموع 245 نفر ابتلای قطعی و 26 نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

از این 106 ابتلای قطعی، 38 نفر در تهران، 23 نفر در گیلان، 7 نفر در قم، یک نفر در همدان، 8 نفر در اصفهان، 7 نفر در مازندران، 5 نفر در اردبیل، 3 نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، 3 نفر در سمنان، 2 نفر در کرمانشاه، 3 نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و 2 نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7069

به "خبرنگاران نماز جمعه در ایلام برگزار نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماز جمعه در ایلام برگزار نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید