خبرنگاران پایش مناطق حفاظتی محیط زیست در سبزوار شدت یافت

به گزارش سهندبلاگ، سبزوار- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: همزمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه های جانوری عملیات پایش و بازرسی از مناطق حفاظت شده زیستی در این شهرستان شدت یافته است.

خبرنگاران پایش مناطق حفاظتی محیط زیست در سبزوار شدت یافت

حمیدرضا صادقی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران، منطقه حفاظت شده شیراحمد را یکی از زیستگاه های مهم آهوان در ایران دانست و اضافه کرد: فعالیت کارشناسان و محیط بانان محیط زیست در قالب واحدهای گشت به منظور پایش مستمر در این منطقه تقویت شده و موجب ارتقای امنیت زیستگاه برای گونه های جانوری از جمله آهو در محدوده شیراحمد شده است.

وی ادامه داد: در ماه هایی که فصل طبیعی زادآوری آهوان است، محیط بانان با پایش مستمر برای مقابله با هرگونه فعالیت ویرانگر متجاوزان به محیط زیست مانع زنده گیری بره ها و شکار آهو توسط شکارچیان می شوند.

وی گفت: بیشتر گونه های جانوران وحشی در فصل اخیر شروع به زایمان در عرصه طبیعی کرده اند.

صادقی اضافه کرد: به همین خاطر کوهنوردان، دوستداران طبیعت و نیز ساکنان محلی هنگام حضور در این عرصه ها و در صورت مواجهه با نوزادان جانوران باید از نزدیک شدن به آنها پرهیز کرده و از آنها فاصله بگیرند.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

دو منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت 39 هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار در محدوده شهرستان های سبزوار و داورزن در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پناهگاه 23 هزار هکتاری حیات وحش شیراحمد در 15 کیلومتری جنوب سبزوار واقع است.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8319

به "خبرنگاران پایش مناطق حفاظتی محیط زیست در سبزوار شدت یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایش مناطق حفاظتی محیط زیست در سبزوار شدت یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید