درخواست اردوغان از بایدن برای حل بحران سوریه

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : رجب طیب اردوغان، از دولت جو بایدن خواست با این کشور برای حل بحران سوریه همکاری کند.

درخواست اردوغان از بایدن برای حل بحران سوریه

به گزارش به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مقاله ای در روزنامه بلومبرگ آمریکا به مناسبت دهمین سالگرد جنگ سوریه نوشت: در دهمین سالگرد جنگ سوریه باید صدها هزار تن را به یاد بیاوریم که کشته و شکنجه شده و میلیون ها نفر آواره شدند. همه به این خاطر بود که آن ها خواستار دموکراسی، آزادی و حقوق بشر بودند. کوشش های نظام بشار اسد و حامیانش به از بین رفتن آن خواسته های مشروع و نتایج هولناک از جمله تروریسم و مهاجرت اجباری منجر شد.

اردوغان گفت: ورود کشورهای زیادی به عذر و بهانه های مختلف اصل و مفهوم فاجعه را از بین برد. یکی از مهم ترین کشورهای خاورمیانه در میان کشتاری که به نظر می رسد انتها ناپذیر است رها شد.

وی مدعی شد: در سایه عدم احترام به تمامیت ارضی و وحدت سیاسی سوریه حل مسالمت آمیز دائمی محال خواهد بود.

اردوغان گفت که غرب با سه گزینه برای حل بحران روبرو است که اولین آن پایبندی به سکوت در برابر فاجعه سوریه است که موجب قتل تعداد بیشتری از غیرنظامیان می گردد. همچنین تهدیدات جدیدی را مثل تروریسم و تضعیف ارزش های اخلاقی و مهاجرت غیرقانونی به وجود می آورد که به امنیت بین المللی و ثبات سیاسی اروپا آسیب می رساند.

اردوغان گفت: گزینه دوم برای اروپا به کارگیری تمام کوشش های نظامی، مالی و دیپلماتیک مطلوب برای حل دائمی بحران سوریه است.

وی گفت: گزینه سوم که عقلانی تر است حمایت غرب از ترکیه است. غرب باید موضع واضحی درباره یگان های مدافع خلق کرد که به مناطق امن حمله می نمایند، اتخاذ کند. کشورهای غربی باید به مسؤولیت خود برای انتها دادن به بحران انسانی عمل نمایند.

اردوغان از غرب خواست در مناطق امن در داخل سوریه که ترکیه آن را ایجاد نموده، سرمایه گذاری و از طرح صلح به شکل واضح حمایت نمایند.

وی همچنین خطاب به آمریکا گفت: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا باید با ترکیه برای انتها دادن به این فاجعه در سوریه و دفاع از دموکراسی به وسیله عمل کردن به وعده های خود همکاری کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13558

به "درخواست اردوغان از بایدن برای حل بحران سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اردوغان از بایدن برای حل بحران سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید