درخواست از دانش بنیان ها برای برطرف چالش های صنعت رنگ و رزین

به گزارش سهندبلاگ، با راه اندازی کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار رنگ علاوه بر آن که در زمینه عرضه سهمیه خریدهای بورسی مواد اولیه شیمیایی و ورق فولادی برای ظروف بسته بندی به فراورینمایندگان رنگ و رزین و اصلاح این روش و تامین سرمایه در گردش واحدهای فراوری رنگ و رزین اقدام شده، از شرکت های دانش بنیان درخواست شد تا با آنالیز نیازهای فناورانه صنایع مختلف در این حوزه، نسبت به ارائه راه چاره های مبتنی بر فناوری و نوآوری با این کانون همکاری نمایند.

درخواست از دانش بنیان ها برای برطرف چالش های صنعت رنگ و رزین

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با توجه به احتیاج مبرم صنعت رنگ و رزین فعال به فناوری های مدرن، کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار رنگ و رزین را تاسیس کرد؛ این کانون کوشش نموده است تا با ایجاد هماهنگی بیشتر میان هسته های فناور دانشگاهی و کارخانجات و صنایع قدیمی رنگ و رزین، تحولی ساختاری در این بخش ایجاد کند.

این کوشش ها با برگزاری جلسات دوره ای برای هماهنگی و برنامه ریزی و همچنین دعوت از فعالان سرشناس و اساتید دانشگاهی و خبرگان این حوزه شروع شده است.

سازمان ها و نهادهای مختلفی مانند سازمان حمایت از فراوریکنندگان و مصرف کنندگان، انجمن رنگ و رزین ایران، شرکت تعاونی فراوریکنندگان رنگ و محصولات وابسته، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملی استاندارد ایران، صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعاونی های فراوریی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تعزیرات حکومتی با حوزه کاری این کانون هم پوشانی دارند؛ از این رو کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار رنگ و رزین کوشش کرد تا ارتباط و تعامل سازنده با این دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی را افزایش دهد.

چگونگی عرضه سهمیه خریدهای بورسی مواد اولیه شیمیایی و ورق فولادی برای ظروف بسته بندی به فراوریکنندگان رنگ و رزین و اصلاح این روش، یکی از برنامه های این کانون بوده است که با حضور نماینده کانون در جلسات تصمیم گیری های اختصاص سهمیه ها، پیگیری شده است. همچنین با توجه به اهمیت بازار سرمایه این کانون فعالیت های مختلفی را برای اصلاح سیستم قیمت گذاری مواد در بورس انجام داده است.

ایجاد راهکار و رایزنی با مبادی مربوطه، جهت تامین سرمایه در گردش واحدهای فراوری رنگ و رزین و آنالیز راهکارهای برطرف مسائل صادرات، نیز از دیگر سرفصل های کاری این نهاد به شمار می آید.

بر اساس اعلام معاونت علمی، این کانون در حال حاضر، ضمن دعوت از شرکت های دانش بنیان و فناور، از آنها خواسته است تا با آنالیز احتیاجهای فناورانه صنایع مختلف در این حوزه، نسبت به ارائه راهکار های مبتنی بر فناوری و نوآوری، کوشا باشند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11396

به "درخواست از دانش بنیان ها برای برطرف چالش های صنعت رنگ و رزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از دانش بنیان ها برای برطرف چالش های صنعت رنگ و رزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید